Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka flera DATORER via ReWire

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-04 20:30

Lite knepig fråga här...alla vet ju att man kan synka tx.e mjukvara på en o samma dator via tx.e ReWire tx.e. MEN går det att tx.e synka flera datorer via ReWire eller något annat?

Låt oss säga att man har tx.e en dator som kör tx.e Reason (eller någon Tracker) o en annan dator som kör Cubase. Cubase är synkat med datorn som kör Reason så när man kickar igång inspelningen i Cubase så kör Reason igång o ljudet ifrån Reason på ena datorn spelas in på en kanal i Cubase. Är det möjligt?

Anledningen till att jag frågar är att det skulle vara shysst om man kunde använda en extra dator (i mitt fall laptop) o låta den köra synth slingor o agera trummaskin.

Vad jag vet går det inte att skicka Rewire över ett nätverk, men det finns ett par olika lösningar för att skicka midi eller audio mellan två datorer. Jag tror man kan slava Reason via MIDI (inklusive start/stopp), och det är förmodligen enklaste lösningen.

1
Bevaka tråden