Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallerat iTunes startar ej

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet började med att jag uppdaterade QLoud (QLoud är en insticksfil för iTunes från Facebook) efter ett uppdateringsmeddelande. Uppdateringsmeddelandet hängde sedan kvar efter uppdateringen, oavsett omstarter.

Då tröttnade jag på QLoud och drog bort mappen "Qloud plugin" från "iTunes Plug-ins" i iTunes-mappen i Biblioteket. (Avinstallerade alltså på fel sätt.) Jag stängde också av Perian i Systeminställningar.

När jag försökte starta iTunes kom felmeddelande: "Programmet iTunes avslutades oväntat. Problemet kan ha orsakats av insticksfilen iTunesX Visualizer".

Installerade då om Perian, alternativet som fanns kvar i systeminställningar.
Samma felmeddelande.

Tog bort iTunes, installerade ett nytt från Leopard-disken.
Installerade också igen QLoud från Facebook.

Nu kom det ursprungliga uppdateringsmeddelandet igen (Om en ny version av QLOud, alltså), men även meddelandet "Filen iTunes Library kan inte läsas eftersom det är skapat av en nyare version av iTunes", och iTunes avslutades återigen innan det hann startas.

Körde Programuppdateringen, som inte hittade något att uppdatera.

OK, avinstallerade iTunes igen (som nu kommit från Leopard-skivan), och installerade via den ursprungliga OS-X skivan som levererades med MacBooken.
Försökte starta. Samma felmeddelande.
Körde Programuppdateringen, återigen inget att uppdatera...

Kan någon HJÄLPA??

  • Medlem
  • 2008-02-08 15:28

Om du kör "leta efter uppdateringar" direkt från iTunes, hittar den inget då heller?

Annars kan du slänga library-filen, fast då får du importera in alla filer på nytt...

Ursprungligen av SirN:

Om du kör "leta efter uppdateringar" direkt från iTunes, hittar den inget då heller?

Annars kan du slänga library-filen, fast då får du importera in alla filer på nytt...

iTunes kan nu inte starta, därför kan jag inte heller leta uppdateringar från iTunes.
Om jag slänger library-filen, försvinner inte all min musik då, eller finns själva musik-filerna kvar?

Musikfilerna försvinner inte för att du kastar library-filen. Men du måste lägga till dom igen i iTunes.

Jag kastade alla iTunes library filer jag hittade, startade om, men samma felmeddelande kommer

1
Bevaka tråden