Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

förvirrad i jailbreak träsket.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kollat rundor lite på internet (youtube o Google) och har inte kommit fram till så mycket. är det lönt att jailbreaka sin touch eller kan man skita i det? jag har uppgraderingen med mail, weather och de så vad jag har kommit fram till så ska det inte vara så lönt.

rätt eller fel?

Här finns en grundlig guide över hur du gör. Följde den själv i går och lyckades bra.

http://www.99.se/ipod-touch/236744-dags-att-ge-n-got-tillbaka-1-1-3-med-january-update.html

Det är absolut värt att jailbreaka om du vill kunna installera de spännande och användbara program som finns.

om jag sedan återställer min ipod för att inte ha den jailbreakad får jag då tillbaka uppgraderingen från itunes, eller måste jag köpa den igen?

Ursprungligen av frikktion:

om jag sedan återställer min ipod för att inte ha den jailbreakad får jag då tillbaka uppgraderingen från itunes, eller måste jag köpa den igen?

Har du köpt den en gång (som jag har) räcker det att du synkroniserar din iPod med just det iTunes så har du dem tillbaka i iPoden.

Om du någonsin installerar om din dator, glöm inte att backa upp filen App\ Pack\ 4A93.ipa (programmen) som ligger här.

~/Library/iTunes/Mobile\ Applications/App\ Pack\ 4A93.ipa

okej. Tack så mycket. Ska efter att jag rökt klart jailbreak:a min touch!

får ett ltiet problem när jag ska återställa den med iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore det kommer upp ett fönster i itunes där det står "iPod-enheten "iPod" kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (1)."

jag har version 7.5 av itunes så jag vet ju inte vad det är för fel.... kanske filen som jag återställer med som är kass?

Samma fel som jag hade, vilket du ser om du klickar på länken jag postade. Läs den tråden.

Den där WTF...-filen jag pratar om finns i 1.1.1-mjukvarn som du kan tanka ner. Googla på "jailbreak 1.1.1" så hittar du länkar överallt.

Du kan komma åt innehållet i ipsw-filen (ipoduppgraderingen) genom att öppna den med Archive Utility som finns i /System/Library/CoreServices.

En guide på det hela (att återgå till 1.1.1) finns här.
http://www.tuaw.com/2008/01/16/downgrading-your-1-1-3-iphone-or-ipod-touch/

iPod software 1.1.1.
http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPod/SBML/osx/bundles/061-3932.20070927.p23dD/iPod1,1_1.1.1_3A110a_Restore.ipsw

raderade allt som jag läste i den länken men det funkade inte så jag sket i det. kör min orginal...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 10:43

Frikktion skärp dig nu, man måste ha en jailbreakad Itouch/iphone för att kunna njuta av den.

Det är hur lätt som helst. ziphone är programet som du ska använda det är jätte lätt och tar bara några minuter sen är du klar att köra. Jag fick det tipset av min polare och testade va verkligen jätte lätt och det blev inga problem.

Säg gärna till om du behöver hjälp

Lycka till vh ludde

just nu känner jag att itouchen har allt jag behöver. när jag inte längre blir tillfredställd av det den har att erbjuda så kommer jag väl antagligen att jailbreaka den om inte jag fått tag i en iphone ist.

1
Bevaka tråden