Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup timemachine vill INTE skriva över gammal "SuperDuper" Backup!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har sedan tidigare från mina gamla dator en (MacBook INTE pro), en superduper backup som jag absolut INTE vill skriva över. Ska dock köra en Timemachine backup på min MacBook pro som jag gjort i ordning med musik och program då jag ska få en ny MacBook pro den nuvarande är det fel på.

Skriver TimeMachine över andra saker på backuphårddisken eller lägger den bara till en ny egen för timemachine backup?

Mina gamla saker får absolut inte skrivas över...

Finns en punkt i Timemachine som heter "varna när gamla backuper skrivs över"

Men detta är bara gamla timemachine backuper?

Tacksam för svar!

Hejsan. Nä, Timemachine formaterar inte om hårddisken utan lägger till sitt eget bibliotek bredvid allt annat.
Själv använder jag t ex samma hårddisk för två olika datorer plus en massa annat skräp.

Time Machine skapar en mapp för backup på volymen du väljer i Time Machines inställningar. Du kan ha andra filer lagrade på den volymen om du vill.

Ursprungligen av erkkan:

Finns en punkt i Timemachine som heter "varna när gamla backuper skrivs över"

Men detta är bara gamla timemachine backuper?

Ja. Det gäller bara för Time Machine-backupen.

Tackar man för det grabbar!

Jag har en annan fråga som jag tänkte kanske skulle passa här:
Timemachine tar ju "Veckovisa säkerhetskopior tills disken är full".

Vad händer sen?

Mig veterligen så ska Time Machine ta bort gamla säkerhetskopior när utrymmet i disken börjar tryta. Nu gnäller den dock på att det inte finns plats för min backup på den disken jag har valt? Vadan detta, och hur åtgärdar jag det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-05-08 18:38

Du har inte flera TMbackuper där, från andra maskiner? Eller en äldre backup som TM inte känner igen?
Är din TMhårddisk större än den du vill göra backup av?

1
Bevaka tråden