Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program och spel till Touch

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 15:26

Tja, tänkte installera Pocketguitar till min Ipod Touch version 1.1.4.
Det har kommit ut en version som funkar till 1.1.4 nu. Men när jag installerar det med Cydia och sedan trycker på symbolen så öppnas det upp som en svart skärm och sedan stängs det ner. Jag har testat att ominstallera det.
Sen vill jag gärna uppdatera min kalkylator. Som ny så är det bara plus, minus etc. Men jag såg nånstans att om man vänder ipoden så kommer det upp en mer avancerad kalkylator med typ roten ur och sånt. Men var och hur laddar man ner det. Jag vet inte vad det heter i Cydia. Och om man ska ladda ner det från datan och sen lägga in det i Ipoden så beskriv hur man lägger in den.

Kan det vara så att den mer avancerade (scientific) kalylatorn är den som det finns screenshots på från FW 2.0 betan?

I den senaste verision av iLiberty+ har Installer blivit ersatt av Cydia som original pakethanterare.

Det är stor skillnad på installer och cydia eftersom Cydia bygger på Debians pakethanterare APT (Advanced Packaging Tool). Och Installer bygger på att läsa XML och RSS.

Många tror att man kan lägga in gamla installer sources i Cydia men det fungerar dock inte eftersom det är två olika program som fungerar på olika sätt.

Det finns just nu två stycken stora APT-källor för Cydia och dem är redan inlagda från början, modmyiphone och iphonesurge. Får man dock inte upp något under install-fliken i Cydia så måste man köra en manuell refresh.

Detta gör man genom att vara ansluten med en dator och sin iPhone på samma trådlösa nätverk samt ha Putty på datorn, PuTTY Download Page

1. Öppna Putty, skriv i iPhonens ipadress och välj SSH som protokoll under “Connection Type” klicka sedan Ok.

2. Om allt går rätt till så kommer det upp ett kommandofönster som frågar efter användarnamn och lösenord.

Login: root - klicka enter.

Password: alpine - klicka enter.

3. Väl inne så skriver man bara “apt-get update” och klickar enter. När det är klart så är det bara att stänga ner Putty och öppna Cydia!

mitt tips är att du kör vanliga installer för att du kan lägga in vilken source du vill och installera vad du vill.

/wretblad

1
Bevaka tråden