Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1Password för OS X och iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt mig en licens av programmet 1Password, eftersom jag läste att dom kommer att släppa ett program för iPhone efter den 11 juli, där man snabbt och smidigt kan se sina lösenord, samtidigt som man har dom i sin Mac.

Hoppas bara att programmet blir gratis för oss som redan har köpt en licens

Använder det idag och redan nu har de ju en inbyggd funktion för iPhone som fungerar helt ok. Kan ju bara bli bättre när de kan utnyttja SDKet.

Här är det kommande programmet för iPhone, ser snyggt ut:
Sneak peek: 1Password iPhone pics - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

Ser ju riktigt smidigt ut! Längtar då jag är en duktig användare av 1Password på mina Macar redan idag. Undrar om de kommer integrera my1Password direkt i iPhonen. Har inte vågat testa det än då jag använt .mac fram till nu.

Det intressanta i artikeln är ju att 1Password kommer att vara en egen webbläsare! Det är en rätt stor grej tycker jag, men jag har inte sett så mycket diskussion om det. Från artikeln som Patrik länkade ovan:

Interesting to note is that the 1Password iPhone application will, itself, be a browser. Because of Apple's rules regarding "hacking" existing applications, they couldn't modify Safari to integrate 1Password. But Dave says that they're adding some "cool features" that will "make users not want to use Safari directly anyway."

1Passwords utvecklare hade inget val, de får inte göra något hack i Safari i iPhone och det finns inget sätt att skriva tillägg för Safari (det gör det ju inte för vanliga Safari i Mac OS X heller, där är 1Password ett hack utan stöd från Apple). Så istället gjorde dom en helt egen webbläsare.

Roustem och David Teare från 1Password utvecklar det hela lite mer i kommentarerna. En läsare funderar på om länkar öppnas i Safari så måste man ju stänga det och sedan öppna 1Password och skriva in samma länk där, på det svarar Roustem:

JR, don't worry, we have this covered as well.
You won't have to re-type the url to switch between Safari and 1Password.

En annan skeptisk läsare ogillar iden och får som svar:

Unfortunately, it was the only way to get it done since there so many restrictions on what the 3rd party application can do.

Also, it worked well in our internal testing. The iPhone usage patterns are different and in most cases you need quickly login to online account and then close the application or turn off the phone whereas on desktop Safari is open pretty much 24x7.

David Teare förklarar ytterligare skillnaderna mot dagens javascriptlösning:

The work flow will actually be a lot better with the built in browser.

Currently you launch Safari, browse your bookmarks (or type the url), tap to open, then to login you need to select the 1Password Logins bookmarklet, enter your password (each and every time) and then select the Login you want to use and then you are (finally) logged in.

In the new approach you will launch 1Password, enter a short PIN code, tap the login you want, and you will be taken to the site and logged in. When you want to change sites, you are still logged in to 1Password, so there is no need to re-type your PIN or password, you just need to select the Login you want.

Ganska intressant tillvägagångssätt. Borde inte detta öppna dörrarna för en alternativ browser med plug-in stöd (tex flash)?

Ursprungligen av phindus:

Ganska intressant tillvägagångssätt. Borde inte detta öppna dörrarna för en alternativ browser med plug-in stöd (tex flash)?

hur coolt vore det inte om Firefox och Adobe gjorde en webbläsare?

Ursprungligen av Patrik D:

hur coolt vore det inte om Firefox och Adobe gjorde en webbläsare?

Det var det jag tänkte :D. Nu har väl aldrig Mozilla Foundation gjort en mobil browser, men Opera finns ju, och webkit är ju öppet.

Nu är det klart: 1Password for iPhone announced - The Unofficial Apple Weblog (TUAW)

(Ja, jag spammade i två trådar om detta )

Programmet ser riktigt grymt ut, ska bli intressant att prova.

Kommer det att komma till vå lilla fattiga Appstore är ju min fråga då? Hoppas verkligen det för jag skulle gärna ta uppdateringen gratis då jag älskar programmet :).

Hur fixar ni till ett svenskt bankkonto i 1Password? Mallarna är ju bara dom stora länderna. Är DE (Tyskland) som Sverige?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-29 11:44

1password finns nu tillgänglig i AppStore för Sverige. Dock verkar inte Mac versionen ha uppdaterats ännu så det går inte att synka ihop dom ännu.

1
Bevaka tråden