Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga angående Radio Tuner i bilen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej jag har nyligen tankat ner ett program som heter Radio Tuner till min Iphone.

Tänkta fråga er vad man måste köpa om man vill typ att radio musiken i min iphone ska spelas up i min bils högtalare ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 15:06

Det beror ju helt på vad du har för bil och bilstereo. Till vissa finns det kompletta satser så att man kan styra iPhone med knapparna på ratten, till andra kan man ansluta med en kabel och vissa får du använda en FM-sändare eller kassettadapter till. En billaddare är också en bra investering i sammanhanget.

har en gammal opel astra 99

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 21:44
Ursprungligen av Lionhart:

har en gammal opel astra 99

Då är det nog FM-sändare som gäller.

Glöm radiosändare, de funkar inte bra i praktiken, köp en billig bilstereo med line-in så är allt klart. Bäst ljud och du slipper brus kasst ljud, och ändring av frekvens när du kör.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-14 00:08
Ursprungligen av pepparkaka:

Glöm radiosändare, de funkar inte bra i praktiken, köp en billig bilstereo med line-in så är allt klart. Bäst ljud och du slipper brus kasst ljud, och ändring av frekvens när du kör.

Jag håller med om att FM-sändare fungerar mindre bra, men att byta ut stereon i en modernare bil är inte alltid så lätt. Nu vet jag inte hur det ser ut i en Opel Astra, men vissa har ju märkliga format på sina stereos vilket medför att man måste köpa speciella monteringsramar osv och i slutändan ser det ändå dumt ut. Annars ett bra tips om det går, man får ju en helt OK bilstereo för 500:- på Claes O.

FM sändare skilljer sig otroligt från märke till märke.
Jag har använt ett antal olika senaste åren och det började med en special version för ipod nano som man kopplade under spelaren.

Den fungerade okej men var lite väl vek ibland, det började brusa o hade sig om man tex rörde sig nära spelaren medans man körde den osv.

Sen pajade min nano och jag köpte en annan spelare.. och en annan fm sändare.
I panik inför en roadtrip sprang jag in på elgiganten o hämtade en liten puck från belkin som kostade 400 spänn! jaja dyrt e bra tänkte jag.
SÄMSTA KÖPET EVER!

FM sändaren innehöll ett par features, den mest irriterande var autoavstängningen när ingen musik spelades.
FM sändaren är otroligt känslig på volymen. Har jag för högt så slår basen ut ALLT ljud som kommer, alltså det låter *BRAAUUUKkKnASTER* lalalala *BRAAAUUKNASTER*
så man sänker då.. ja då tycker fm sändaren att det inte kommer nåt ljud och skapar ljudet "PLONG PLONG PLONG!!" dubbelt så högt som musiken den sänder i högtalaren vilket resulterar till hjärtklappning, varpå sändaren slår av sig.

Senaste trippen till dalarna så drog jag in på onoff efter att ha slagit på fm sändaren 10ggr på en 2 timmars resa och köpte mig en "noname" fm sändare som såg ut som en liten puck den med för 199kr.

FUNKAR SKIIITBRA! klart ljud och slår aldrig av sig, basen tar sig ända ut till högtalarna i v70in.
enda minuset är att det piper lite högfrekvent som hörs när det är tyst mellan musiken.

Skaffa en fm sändare men se till att skaffa en bra, OnOffs sändare rekomenderas

Andra val du har är att
1. skaffa fetare stereo med "mic anslutning" så du kan kopplad en ljudkabel direkt till stereon.
2. skaffa en sämre stereo med kasettbandare och köpa en kasettadapter med ljudkabel till mp3 spelaren.

skaffa fetare stereo med "mic anslutning" så du kan kopplad en ljudkabel direkt till stereon.

Låter som nåt bra. Tack för hjälpen alla.

1
Bevaka tråden