Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingår iLife när man köper Mac?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-25 19:11

Tjo, om jag la den här i fel forum så ber jag om förlåtelse.

Har tänkt att köpa mig en mac då jag håller på med foto osv. Tänkte bara kolla om iLife 08 ingår när man köper en MacBook?

Förresten, kan man lägga programmen, "på skrivbordet" som på windows och inte ha allt där nere/uppe?

tacksam för svar
pz

Installerad programvara
Mac OS X 10.5 Leopard (med Time Machine, Överblick, Spaces, Spotlight, Dashboard, Mail, iChat, Safari, Adressbok, QuickTime, iCal, DVD-spelare, Photo Booth, Front Row, Xcode Developer Tools)
iLife ’08 (med iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD, iWeb, GarageBand)

ja det går att skapa genvägar på skrivbordet för program/filer

/Adam

  • Medlem
  • 2008-08-25 19:17

Okej, tack för svaret! Men kan man ställa in så att menyn man "drar med pekaren" över försvinner? =D

Menar du dockan. Här kan du läsa Mac 101: The Dock så får du lite tips och liknande om dockan.

/Adam

  • Medlem
  • 2008-08-25 19:24

Stort tack!

Försök två saker framöver

Beskriv tråden med ngt vettigt t ex "Ingår iLife i xxxmodellen" eller liknande.
"Frågor", "Lite Funderingar", "Allmänna frågor" osv osv leder INGENSTANS när man SÖKER i systemet.

En fråga per tråd, annars blir det kludd av alltihop och icke sökbart.

meningen är ju att när man fått svar så ingår både frågan och svaret i en enorm kunskapsbas här på 99 där andra med liknande problem kan SÖKA efter svaren.

På så sätt hindrar vi att vi måste återuppfinna hjulet hela tiden och folk hittar mkt snabbt svaren.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-08-28 23:04

Varför vill du ha programmen på skrivbordet? Du kommer inte sakna att ha programmen på skrivbordet som på windows,jag bytte själv till Mac för några månader sedan o trodde/kände i början att de va krångligt, men efter ett tag så vänjer man sig o då funkar docken MYCKET bättre än windows skrivbord o startmeny kan jag lova.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-08-29 00:29

För att inte tala om Quicksilver, grymt beroendeframkallande program

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-29 16:25

Datorn blir långsammare med en massa grejer på skrivbordet,Det bästa är att hålla det rent.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-29 16:33
Ursprungligen av fedi-93:

Datorn blir långsammare med en massa grejer på skrivbordet,Det bästa är att hålla det rent.

Varför skulle den bli det?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-29 19:27
Ursprungligen av MatsOlov:

Varför skulle den bli det?

Tror jag läste det på Macworld...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-29 22:57
Ursprungligen av fedi-93:

Tror jag läste det på Macworld...

macworld.se? Sluta med det, de reparerar bara skivbehörigheter och zappar PRAM där borta...

Ursprungligen av fedi-93:

Datorn blir långsammare med en massa grejer på skrivbordet,Det bästa är att hålla det rent.

Var det inte förr det? På den gamla Classic-tiden?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-29 16:48

I OS 9> kunde det bli problem i Finder med många objekt på skrivbordet, då det var finder. Men nu är ju skrivbordet bara en mapp/katalog, vilken som helst egentligen.

Om jag minns rätt så gjorde Marcus Hedenström (kan ha vart nån annan men jag tror att det var han) ett test som han skrev om på macworlds forum där han hade typ 10000 filer på skrivbordet och då såg man att det tog lite mer minne i aktivitetshanteraren så rent teoretiskt så segar det ner datorn med för många grejer på skrivbordet.

1
Bevaka tråden