Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Missing sync för PocketPC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan en tid tillbaka finns ny info om kommande Missing Sync för Pocket PC på Mark/Space hemsida . Tydligen kommer programvaran (med hjälp av Conduits) göra det möjligt att synka iCal och Adressboken till en PocketPC via iSync 1.1! Vidare kommer iTunes och iPhoto Plug-In för att skyffla musik och bilder mellan PocketPCn och Macen m.m. Låter mycket lovande. Ingen datum för släpp dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-21 10:55

The Missing Sync är nu släppt.
Verkar riktigt lovande!

Är det någon som provat Missing Sync? Jag funderar på att beställa en HP iPaq 2210. Skulle vara skönt att synkronisera den med sin iBook. (Läste att det ska stödja synkning via blåtand nu)

Skulle vara kul att få ett utlåtande...

/Stefan

  • Oregistrerad
  • 2003-09-28 23:27

-Tänkte kolla om någon har kört PocketMac? Det vore trevligt att höra för och nackdelar mellan de olika. De verkar ju kunna göra samma saker.

Läser man på Versiontracker så är det inte så många om gillar PocketMac, Missing Sync har fått bättre betyg. Om det blir en PocketPC så blir det nog Missing Sync för min del. Återkommer om jag testar det!

/Stefan

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-09-29 08:25

Jag kör Missing Sync mot min Axim X5. Det fungerar klanderfritt även om det ibland kan bli något konstigt med "tasks" som duplicerar sig själva. Överlag är jag mycket nöjd, det fungerar som en dröm genom iSync.

Har köpt och provat både Missing Sync och PocketMac. Missing Synk fungerar oklanderligt tillsammans med min iPAQ 3850. Jag använder tom iPAQen för att synka min iCal-kalender på Macen med vår Exchangeserver (via en PC). Det har hitintills inte förekommit några dubbleringar etc i kalendern.

PocketMac fick jag aldrig att fungera ordentligt, en massa strul helt enkelt. PocketMac har dock den fördelen att det skall gå att synka med Entourage (vilket aldrig fungerade mer än i enstaka fall). Jag fick ett mail från
PocketMac i helgen där det sägs att programmet nu är uppdaterat till 3.0 och skall vara avsevärt bättre. Jag har dock inte testat än (jag fick så mycket problem med 2.0 att jag är mycket skeptisk till att installera PocketMac på min dator).

Om man inte behöver synka med Entourage skulle jag inte rekommendera PocketMac.

Låter som om att det blir Missing Sync för min del!

Ska beställa en HP 2210 nu, den ser lovande ut. Blåtand och väldigt liten.

/Stefan

1
Bevaka tråden