Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag tillbaka svenska i iPhone?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag måste be om hjälp...tyvärr... :">
Jag pillade på min iPhone och skulle in och titta på hur man ändrar språk. Öhhh, ni förstår resten va?
Just det... Jag ändrade till Kinesiska av misstag. (Eller något annat asiatiskt fullständigt obegripligt skriftspråk) Nu kommer jag inte tillbaka till svenskan eftersom jag är rätt så dålig på nämnda språk. Hur i h...vete kommer man tillbaka till svenskan igen?
NÅGON?
Håkan

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-23 21:29

Återställa eller försök byta till ett annat språk, vilket som helst, så kanske det blir lättare.

Svenska = 瑞典

Lycka till!

Hmm, jo, det är ju så att för att komma till Svenska = 瑞典 så måste man veta vilken meny som är inställningen för språk. Redan där är jag ute på tunn is. Men det är snällt att ni försöker. Lite mer info skulle dock vara bra. :">
MVH Håkan

Ok, här är en annan idé. Om du har en iSight eller annan webcam kan du väl bara skypa godtycklig kines, visa honom iPhonen och de kinesiska tecknen för svenska. När han verkar fatta (hans minderåriga dotter kan mycket väl monterat iPhones 18 timmar om dygnet det senaste åren) så peka bara runt och låt honom nicka/skaka på huvudet tills du navigerat dig fram till rätt menyval.

Lycka till!

(Jag vet! mina ideer är inte värst bra, men jag tycker att ditt problem är lite roligt. Det kommer att lösa sig )

Hej Håkan O:
Förutsätter att det är samma på kinesiska som på svenska:
Först går du till 3:e sektionen, 1:a punkten (Allmänt) - samma ikon som Inställningar;
sedan till 4:e sektionen, 3:e punkten (tangentbord);
2:a sektionen, det enda punkten (Utländska tangentbord);

Hos mig ligger svenska överst (danska ligger som 3:a)

Hoppas att det här hjälper!

Lycka till!

"Tror att bobbosans endast ställer in tangentbordet?

Följer hans modell, om inte hans instruktioner funkar prova detta:

inställningar
3:e sektionen, 1:a punkten (samma ikon som inställningar)
Sedan 4:e sektionen, siste punkten (internationellt)
I den översta undermenyn väljer man språk =)"

Gahhh!!
Det ser inte lika dant ut! Fy fan vad korkad man kan vara!! Tack för förslaget ändock. Skall trycka runt i den regionen du föreslog Andreas så bör jag väl hamna rätt så småningom. Hoppas jag.

Lyckades!

Yes!
Lyckades att träffa rätt tillslut! Vi kan alltså dra slutsatsen att man inte bör gå in och pilla i de olika språkinställningarna om man inte är fena på konstiga tecken. Å andra sidan har jag väl lyckats muntra upp en del personer här på forumet. Vad gör man inte för att glädja sina medmänniskor! (fast jag måste medge att jag blev lite svettig när jag insåg att jag kanske skulle behöva komma till jobbet i morgon med en kinesisk iPhone i släptåg. Fikarasten hade inte varit nådig och det finns gränser för hur mycket man vill ställa upp för sina medmänniskor vad det gäller glädjespridning...)
Tack alla!
Håkan

Ursprungligen av HåkanO:

Yes!
Lyckades att träffa rätt tillslut! Vi kan alltså dra slutsatsen att man inte bör gå in och pilla i de olika språkinställningarna om man inte är fena på konstiga tecken. Å andra sidan har jag väl lyckats muntra upp en del personer här på forumet. Vad gör man inte för att glädja sina medmänniskor! (fast jag måste medge att jag blev lite svettig när jag insåg att jag kanske skulle behöva komma till jobbet i morgon med en kinesisk iPhone i släptåg. Fikarasten hade inte varit nådig och det finns gränser för hur mycket man vill ställa upp för sina medmänniskor vad det gäller glädjespridning...)
Tack alla!
Håkan

Haha, det var lite upplyftande faktiskt
Men jag kan lätt föreställa mig själv göra likadant.... Var tom nära på att göra det själv nu bara för att

"fast jag måste medge att jag blev lite svettig när jag insåg att jag kanske skulle behöva komma till jobbet i morgon med en kinesisk iPhone i släptåg."

Klockrent

Skönt du löste det

Ursprungligen av Andreas Th:

Haha, det var lite upplyftande faktiskt
Men jag kan lätt föreställa mig själv göra likadant.... Var tom nära på att göra det själv nu bara för att
Skönt du löste det

Jo, så här i efterskott är det rätt roligt! Men när sonen (25) hängde över mig och garvade så kändes det inte riktigt lika kul... En erfarenhet rikare blev jag i alla fall.

Tror att bobbosans endast ställer in tangentbordet?

Följer hans modell, om inte hans instruktioner funkar prova detta:

inställningar
3:e sektionen, 1:a punkten (samma ikon som inställningar)
Sedan 4:e sektionen, siste punkten (internationellt)
I den översta undermenyn väljer man språk

Bytte rubrik och flyttade tråden från Nyhetstips.

Trösta dig med att nästan alla har gjort dumma saker som vi får skämmas för.
Och att det är dessa saker som man minns och skrattar åt senare:)

  • Medlem
  • 2008-09-24 08:24

Jag minns när jag var nyanställd på ett företag för ca 15 år sedan. Jag råkade ställa om skärmens upplösning så det såg ut som myrornas krig (svartvitt brus) och blev kallsvettig. Det slutade med att jag fick montera upp en likadan dator bredvid och härma musrörelserna på den för att lyckas ställa tillbaka inställningen "i blindo". Efter mycket ansiktsrodnad och någon halvtimme (kändes som hela förmiddagen) var allt återställt.

Jag behöver väl inte säga att jag gillar dagens sätt då man måste bekräfta inom en viss tid om man accepterar omställningen...

1
Bevaka tråden