Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nybörjarfråga - Hur drar jag över filen från PC till Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-10 14:40

Hej allesammans!

Precis fått min fina 24" och är som ett litet barn på julafton.

Men vill nu föra över lite filmer och musik från min laptop pc (winxp)

Jag hittade datorn och drog över folders, men de markerades som mapplänkar eller som delade, och jag letar förbilt till att hitta hur jag verkligen drar över dessa, då det borde gå?

Tips och förslag tas öppet emot

Ha en trevlig helg!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-10 15:31
Ursprungligen av alexsan:

Hej allesammans!

Precis fått min fina 24" och är som ett litet barn på julafton.

Men vill nu föra över lite filmer och musik från min laptop pc (winxp)

Jag hittade datorn och drog över folders, men de markerades som mapplänkar eller som delade, och jag letar förbilt till att hitta hur jag verkligen drar över dessa, då det borde gå?

Tips och förslag tas öppet emot

Ha en trevlig helg!

Kan du inte sätta upp en FTP o bara tanka över de du vill ha liksom?

Vilken dator hittade du (mac eller pc) och hur? Via windows fildelning, iTunes, ftp...

Om du kan logga in på PCn från macen (eller tvärtom) via fildelning borde det bara vara att dra över filerna.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-10-10 15:50

Jag drar över de, men de bara "delas" som att jag lånar från min LapTop, ganska konstigt, sitter alltså i ett trådlöst nätverk nu.

Jag förstår fortfarande inte med vilket protokoll du har anslutit till laptopen.

Blir alla filer sådana, t.ex. en vanlig textfil? Är musik- och filmfilerna månne DRM-skyddade, som gör att de inte får kopieras?

Enklast är att slänga ner från WIndows till ett USB-minne eller extern hårddisk och sen slänga upp det därifrån till Macen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-10 16:25
Ursprungligen av Raphael:

Enklast är att slänga ner från WIndows till ett USB-minne eller extern hårddisk och sen slänga upp det därifrån till Macen.

Kan ju dock vara svårt om du ska föra över film (tex ISO-filer) då, de bara funkar med FAT32 mellan båda OS, o finns en 4GB begränsning på FAT32.

Ursprungligen av Minto0:

Kan ju dock vara svårt om du ska föra över film (tex ISO-filer) då, de bara funkar med FAT32 mellan båda OS, o finns en 4GB begränsning på FAT32.

Se möjligheter istället för problem, och bränn dem på DVD så får man ju dessutom en säkerhetskopia av dem.

1
Bevaka tråden