Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårddisken i iPoden klickar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-12-17 14:57

Halloj i forumet!
Har varit en nöjd iPod Classic 160GB-ägare i strax över ett år och har haft mycket kul med den. Häromdagen slutade den dock fungera. Det går inte att spela varken musik eller film, men menysystemet fungerar som vanligt. Man hör att hårddisken klickar (låter som en tickande bomb) som om nålen har fastnat eller fått sig en törn, men det konstiga är att den inte fått något stryk innan det här började hända. Jag hade lyssnat på iPoden på vägen hem på kvällen och tänkte titta lite på film innan jag skulle sova och då började det tickande ljudet och det gick inte alls. Filmerna och musiken spelas inte alls och iPoden hakar sig några sekunder ibland när man försöker spela.

Är det någon här på forumet som harit med om samma sak eller vet hur man ska lösa det?

Jag antar att det är hårddisktjall, så om det är något hårdvarufel antar jag att det är kört och jag får köpa en ny (finns ju inga 160GB längre, så man får köpa 120GB istället....varför dom la ner 160GB fattar jag heller inte). Garantin är ju bara ett år och jag har haft den i cirka 13 månader, så jag känner mig rätt ägd. Använder iPoden säkert 2-3 timmar per dag så nu är det kämpigt

  • Medlem
  • 2008-12-20 20:19

Testat synca med datorn?
Testat låta batteriet ladda ur?
Testat återställa den?

  • Medlem
  • 2008-12-21 00:08

synca med datorn funkar ej.
när jag återställer den får jag bara ett stort rött X på ipod-skärmen efter att äpplet visats i några sekunder och så hänvisar den till supporten på apples hemsida. låter fortfarande ticktack om ipoden.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2008-12-25 20:07

du har ett års reklamationsrätt med efter den ett åriga garantitiden löpt ut. Se på konsumentverkets hemsida.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2008-12-26 09:05
  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-27 15:56

Iom att maskinen ar over 6 manader gammal sa maste du kunna besvisa att detta fel fanns dar fran borjan, vilket kan vara ganska svart med harddiskar

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2008-12-27 17:54

Gör man inget försök så har man ju förlorat redan.

1
Bevaka tråden