Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsamt Azureus, statis IP och port forwarding?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med Azureus, eller Vuze som det nu heter. Jag lyckas aldrig komma upp i några ordentliga hastigheter. Vanigtvis ligger mina torrents och smögar under 10kB/s och ibland, men väldigt sällan går de upp över 100kB/s. Jag sitter på en MBP med 10.5 och har en Inventel Livebox. Ska ha en hastighet på 6-8Mbit/s och enligt tptest kommer jag upp i runt 7Mbit/s i vanliga fall. Uppladningen är inställd på 30kB/s.
Jag har försökt läsa på azureus wiki och tidigare inlägg i forumet och tror förstår att jag måste och hur jag ska göra port forwarding men vet inte hur jag ska fixa en statisk ip adress. Mina smilies brukade var gröna när jag använde en port inom blaclistade rangen men blev gula när jag bytte till en högre, och enligt andras råd, bättre port.
Hur gör jag, från början till slut för att optimera azureus?
Vilken port är bäst, hur fixar jag statisk ip adress och hur gör jag port forwarding? sjukt trött på sega hastigheter.

Har även försökt med lighthouse http://codelaide.com/blog/products/lighthouse men programmet får ingen kontakt med routern, får bara medelandet, router timed out

1
Bevaka tråden