Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpta appz vid byte/försäljning av iPhone?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2009-07-21 22:37

Jag har försökt söka utan att hitta rätt.....

två frågor:

1) Om jag köper en beg iphone med en del köpta appz. Vem äger dem??
Följer de telefonen eller ägaren??

2) Om jag själv köper appz i itunes store, men längre fram vill byta iphone, tex från 3g till 3gs, hur funkar det, kan jag synka över de köpte grejerna till den nya telefonen?? Eller måste jag betala för dem igen??

De är den som äger itunes accountet som äger programmen. Du kan alltså inte köpa en iphone med program. Programmen tillhör ägaren.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-07-21 23:09

På fråga 2 så behöver du inte köpa programmen igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-07-21 23:09

Vet inte riktigt vad som kommer hända men det är som nollnoll skriver programmen tillhör det konto som dem har blivit köpta med. Dock har jag själv lyckats med att ha program på min telefon som inte är köpta av mig. Det som händer då är att när iTunes synkroniserar så hittar den att ett program inte är auktoriserat med ditt iTunes och säkerhetskopieras inte. Men ligger ändå kvar på telefonen.

Dock så borde ju personen som säljer telefonen göra en återställning innan han säljer den och om han inte gjort det så skulle jag nog vilja göra en själv så jag kan döpa den till min iPhone osv...

Sen till din andra fråga. Om du köper ny ihpone så är det bara till synka med itunes. Se till att ha precis innan du bytar att du har gjort en synkning med din gamla så iTunes är up-to-date. Även om det skulle bli någora problem här så du behöver ladda ner programet igen så vet Appstore om att ditt konto har en gång i tiden köpt programet så då får du dra hem det gratis. Så det är alltså inga problem

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-07-21 23:27

Thanx!!

1
Bevaka tråden