Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dålig skärm på min 3GS

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-11 01:14

Hej!
Jag fick min svarta 16GB 3GS idag och är såklart nöjd med den eftersom jag haft en 3G sen november.

Nu till mitt problem...
Skärmen på 3GSén är lite för ljus, har inte alls samma svärta som på min 3G.
I "Inställningar" är texten lite suddig och jag tycker att allt går i en blå nyans.

Klickar jag på "autobelysning" så dimmas skärmen ner så man knappt ser något på skärmen. I alla fall här i mitt mörka sovrum med bara MB i bakgrunden.

På min "gamla" iPhone3G har jag inte alls detta problemet, där är allt i rätt färg (grå meny under "inställnings menyn" och min svärta på skärmen är perfekt.

Defekt skärm? Eller vad tror ni?

Pallar fan inte skicka tillbaka den och behöva vänta flera veckor på en ny dock :/ Jikes!
Vill mer bara höra vad ni har att säga om det och om det finns en chans att fixa detta på något sätt?

Har googlat utan resultat.

MVH.

Har du provat att återställa den med iTunes?

Förlåt för off topic men...

Du fick din 3GS i dag? Vart fick du den i från? Beställt på nätet? Jag vääääntar på min..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-11 13:20
Ursprungligen av oliverwide:

Har du provat att återställa den med iTunes?

Förlåt för off topic men...

Du fick din 3GS i dag? Vart fick du den i från? Beställt på nätet? Jag vääääntar på min..

Jag ringde telia i fredags och frågade om jag kunde föra över mitt 3 nummer till ett iPhone 3GS abb och det gick bra sa de och att de skickade en 3GS till mig samma dag.
Så fick jag den igår. Verkligen snabbt, men synd att man inte kunde fått den till helgen Men man ska väl inte klaga på 3 dagar iffsig.
Varför väntar du på din? Strul med posten lr?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-11 14:08

Euhmm, trodde fler skulle reagera på detta inlägget här ovan men tydligen inte
Jag skojade i alla fall

Beställde min den 19 juli, fick den igår, av Telia.

Peace Out!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-11 14:26
Ursprungligen av swecss:

Euhmm, trodde fler skulle reagera på detta inlägget här ovan men tydligen inte
Jag skojade i alla fall

Beställde min den 19 juli, fick den igår, av Telia.

Peace Out!

Jag tror inte någon här tyckte att det var så speciellt roligt...

Haha..kul Testade du återställa den?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-11 21:41

iPhone 3GS har helt klart en kallare färgtemperatur i jämförelse med iPhone 2G och i min synpunkt lite kallare än 3G. Har ingen 3G i närheten nu så jag kan inte mäta men jag kan återkomma senare med mätresultat

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-12 08:28
Ursprungligen av elov:

iPhone 3GS har helt klart en kallare färgtemperatur i jämförelse med iPhone 2G och i min synpunkt lite kallare än 3G. Har ingen 3G i närheten nu så jag kan inte mäta men jag kan återkomma senare med mätresultat

Jag trodde den hade en varmare färgtemperatur; de flesta har skrivit att den är gulare än de tidigare...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-13 13:14
Ursprungligen av kenjon:

Jag trodde den hade en varmare färgtemperatur; de flesta har skrivit att den är gulare än de tidigare...

Har också märkt det! Inte kallare iaf

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-13 21:16
Ursprungligen av elov:

iPhone 3GS har helt klart en kallare färgtemperatur i jämförelse med iPhone 2G och i min synpunkt lite kallare än 3G. Har ingen 3G i närheten nu så jag kan inte mäta men jag kan återkomma senare med mätresultat

3Gn är har en varmare färg än 2Gn. 3GS och 3G ska vara samma, är dem inte det så lämna in dem.

1
Bevaka tråden