Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa på 3GS går saktare än 3G!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja precis som det står.

Testade att köra TP Test med bredbandskollen på min 3Gs och min kompis 3G, hans kom upp i 5-6mbps medans jag kom upp i 2-3mbps vi har båda Telenor och stog på precis samma plats utomhus när vi provade.

Jag har provat att ändra till internet istället för services och det ger tom ännu sämre resultat. Någon annan som har provat det här? Jämföra 3G mot 3GS?

Den verkar ju knappast gå på Turbo 3G som utlovat ivarjefall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-11 20:58

Det där är mer tillfälle och slump. Testa den en vecka eller så.. dessutom heter det långsammare och inte saktare

Testa lite olika tillfällen så ska du se att du blir nöjdare

Om du vill köra Turbo3G så ska du använda internet.telenor.se.. Inte services.

Alltså... mobilt bredband är en ändlig resurs. Det är inte så att alla kan får 7mbps utan alla i samma cell delar på den tillgängliga kapaciteten. Så ett resultat säger... ingenting alls. 3GS har kapacitet att nå högre överföringshastigheter än 3G men betyder inte att den går snabbare varje gång. Det beror på nätlast och annat elände:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-11 21:37

Om din kompis kom upp i 5-6Mbps så lär det inte stämma då iPhone 3G endast har category 5/6 HSDPA medan 3GS har category 7/8 vilket innebär att iPhone 3G maximalt når 3.6Mbit/s nerströms och 3GS 7.2Mbit/s.

Mät om, gör rätt.
På min 3G kunde jag ofta nå ca 3.2-3.3Mbit/s och inte mer pga enorma overheads osv i protokollen.

1
Bevaka tråden