Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivera Iphone 3GS med annat simkort än det man köpt till?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Har en fråga, var precis och hämtade min första iPhone på posten precis, dock har jag inte fått mitt sim-kort från Halebop än...

Känns surt att bara sitta här och titta på telefonen och det är så att min sambo har ett kontant kort från Halebop.. Är det någon fara att stoppa i det i telefonen och aktivera den, tills jag får mitt "riktiga" sim-kort?

Tack i förhand!

Peter

Jag körde med ett Halebopkort i min Telialåsta iPhone och det funkade bra. Så tuta och kör!!

Så det spelar ingen roll med vilket simkort man aktiverar telefonen med??

Hmm jag har ett Telia abbonemang nu som avslutas när jag får mitt Halebop, skulle det kanske tom. funka med det kortet då??

//Peter

Fick min halebop-iphone idag och mitt nummer porteras från tele2 på onsdag.

Jag gjorde så att jag stoppade i halebop-kortet som följde med och aktiverade iphonen. Stod då "ingen service" i statusraden. Stoppade sen i ett telia kontantkort jag hade liggandes och det fungerade utmärkt.

Så ditt kort med telia-abbet borde fungera felfritt sålänge.

Det måste vara Telia eller Halebop iaf.. Kör på bara. Sen om du sätter i ett annat än dessa kommer telefonen säga att det inte är ett godkänt sim. Men så fort du sätter i ett Telia/Halebop kommer det funka igen.

FiftyOne50 fick du ditt simkort till Halebop tillsammans med telefonen..

Mitt nummer ska porteras från Telia, men jag har inte fått något simkort eller dylikt.. när jag hämtade ut telefonen idag var det enbart telefonen!

Du skriver att du aktiverade din telefon med halebop kortet... är det någon fara för mig att aktivera min telefon med Telia kortet?

Heheh många frågor men jag vill inte förstöra något pga min iver!

//Peter

Ja, jag fick med sim-kort från halebop. Konstigt att du inte fick nåt. Dra iväg en fråga till deras kundtjänst.

Bör inte vara någon fara att aktivera med telia-kortet.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-14 16:49

Du kan aktivera din telefon men vilket som helst sim kort som godkänns av telefonen och i detta fall telia/halebop. Det kvittar vilket nummer nummer ditt simkort har kvittar om det är telia/halebop, bara kör på.

Tack för alla svar.. har nu aktiverat den med mitt Telia sim kort och det funkar utan problem..

Jag provade även att stoppa i min sambos Halebop kontant kort och det funkar också fint, dock märkte jag att om man går in i inställningar-allmänt-om så står det Telia 4.0 efter operatör oavsätt om jag har Telia eller Halebop kortet i, ska det vara så eller är det bara för jag aktiverade med Telia kortet eller står det bara så för Halebop körs i samma nät som Telia?

//Peter

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-14 17:18

Halebop ägs av Telia.

Det ska vara så.. det är ipcc-filen som heter så i din till telefon. Under Inställningar-Allmänt-om och Linje. Där står det vilken operatör du kör med.

1
Bevaka tråden