Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Pages

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-10-22 23:34

Jag köpte iWork tidigare idag. Vad jag försöker göra är att öppna ett Word-dokument i Pages, ett dokument som består av en ca 60 sidor lång lista. Vad som händer är att endast den första sidan av listan syns och att jag möts av ett meddelande som säger att "table was too long".

Det verkar alltså som att Pages av någon anledning vill ha allting på en sida. Hur botar jag detta?

Prövat att öppna worddokumentet i word eller openoffice och sparat i annat format? Om det inte funkar så är ibland word det enda rätta programmet.

I sista hand kan du öppna dokumentet i en texthanterare och ta bort wordformateringen helt och spara i ren text utan formatering.

Ett hett tips är köp av MS Office med hemlicens. Då kostar Office lika lite som iwork och du får ett mycket kraftigare och mer kompetent paket än iwork.

• Medlem
  • 2009-10-23 00:03

Det går i rtf, men då försvann alla mina färgmarkeringar, vilket är ett antal timmars arbete att göra om.

Jag har naturligtvis också försökt att kopiera in alltihop från Word till Pages, men då kraschar helt sonika det senare.

Grejen är att jag gärna vill sluta helt med Word, då det är extremt buggigt och går besynnerligt långsamt på min tre månader gamla Macbook Pro.

1
Bevaka tråden