Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iPhone och Google Sync

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-15 20:30

Hej!

Jag har exakt samma problem som trådskaparen här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/267908-iphone-3gs-google-sync.html

Jag kör Google Apps för min företagsdomän. Där har jag på kontot valt att synka mail, kontakter samt kalender. Mailen synkar, kontakterna synkar, men jag får inte kalendern att synka.

Enligt googles anvisningar skall jag logga in på Google Mobile, där ska jag klicka på "Google apps user?" vilket jag gör, jag fyller i min domän och sedan skall jag enligt google klicka på "synkikonen" i det gröna fältet. Men denna ikon ser jag inte? Jag har ett grönt fält (se bifogad skärmdump), men klickar jag på någon av de olika ikonerna kommer jag bara in på respektive tjänst.

Jag hittar alltså inte vart jag skall kunna välja vilka kalendrar som skall synka, för just nu verkar ingen alls synkas. Det konstigt är som sagt att kontakter och mail funkar utmärkt, så jag förstår inte vad kalenderkruxet kommer från.

Någon som har en idé?

Vänliga hälsningar
Björn

Ursprungligen av eLik:

Hej!

Jag har exakt samma problem som trådskaparen här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/267908-iphone-3gs-google-sync.html

Jag kör Google Apps för min företagsdomän. Där har jag på kontot valt att synka mail, kontakter samt kalender. Mailen synkar, kontakterna synkar, men jag får inte kalendern att synka.

Enligt googles anvisningar skall jag logga in på Google Mobile, där ska jag klicka på "Google apps user?" vilket jag gör, jag fyller i min domän och sedan skall jag enligt google klicka på "synkikonen" i det gröna fältet. Men denna ikon ser jag inte? Jag har ett grönt fält (se bifogad skärmdump), men klickar jag på någon av de olika ikonerna kommer jag bara in på respektive tjänst.

Jag hittar alltså inte vart jag skall kunna välja vilka kalendrar som skall synka, för just nu verkar ingen alls synkas. Det konstigt är som sagt att kontakter och mail funkar utmärkt, så jag förstår inte vad kalenderkruxet kommer från.

Någon som har en idé?

Vänliga hälsningar
Björn

Svaret är lätt men löjligt; byt språk!
Det sjuka är att ikonen/länken för sync inte finns med Svenskt språk men med Engelska.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-15 22:13

Tack! Jag som hade provat att byta språk på alla möjliga ställen.

Svaret är alltså att du skall byta språk både under "Inte i USA?" samt "Byt språk" till United States.

Jag tror inte du behöver byta under "inte i USA?", har jag aldrig gjort (som jag kommer ihåg). Utan det borde räcka med språk, och jag kör med "English UK".

1
Bevaka tråden