• Medlem
  • International user
  • 2010-01-06 20:56

Någon annan som har haft ett sånt tillfälle då ni sitter och håller på med något jobb/pluggrelaterat och inser att wow, det här är ju jättehäftigt, jag är riktigt glad att jag håller på med det här! Något som inspirerar och ger en motivation att fortsätta?

Jag satt precis och kollade igenom gamla tentor inför den riktiga tentan på fredag, som jag inte direkt såg fram emot (det är svårt att bli upphetsad av Kalman och partikel filter). Var lagom trött på allt plugg och ville bara slappa, ge mig av någonstans och glömma bort allt ett tag. Men så snubblade jag över en fråga som helt på allvar ber en designa ungefär samma system som de använder i Batman - The Dark Knight, ni vet där de använder mobiler som små radarstationer för att bygga kartor och spåra folk? Har inte tänkt på det sen jag såg filmen eftersom det ser så SciFi-igt och Hollywoodaktigt ut, men det är faktiskt fullt möjligt att bygga något liknande, och jag håller på allt lära mig hur! Nörd (och ingenjör) som man är så tyckte iaf jag att det var en skitkul idé och jag hade inte en tanke på att man kan använda det vi lär oss på det sättet

Någon annan?