Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Latitude - se var dina kompisar befinner sig

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag såg den stängda diskussionen. Kanske kan vi fortsätta här istället.

Kolla på det här:
Google Latitude

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-13 12:51

Villl minnas att dett finns appar för jailbreakade telefoner som tillåter en att se var andra iphones är som har visst program installerat och som medger att positionen sänds. Knappast illegalt, möjligen oetiskt om det missbrukas, för det kan det.

eftersom jailbreak tillåter program i bakgrunden kan kontinuerlig eller åtminstone återkommande positionering ske utan att telefonisten behöver uppdatera manuellt.

Funktionen att se var kompisar är vore bra i Navionics Ski alps app, där låter de en i stället uppdatera position över facebook.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-15 19:03

iLOCi2 GPS App for iPhone iPod | Connect with people, track my kids, connect with friends on your iPhone

är legal och tillåter en att hålla koll på 12 pers via google maps.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-15 20:14

Jag och mina polare kör med HeyWay. funkar att skriva meddelanden med. billigare än sms då ju samtidigt som man skickar med sin position, eller begär polarens. HEYWAY

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-16 16:15

Var kan du lägga in meddelandet i heyway?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-16 22:18
Ursprungligen av jonasolof:

Var kan du lägga in meddelandet i heyway?

i Proversionen som kostade 7 kr så finns det möjlighet att skicka med text när man skickar sin position men även text när man begär position. fungerar ypperligt!

1
Bevaka tråden