Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåst o2?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en iPhone 3G (med fw 3.0) som är köpt hos o2 i England. Nu är den över ett år gammal och via deras kundtjänst har jag nu fått veta att den ska vara fabriksupplåst, de har fått serienummer och IMEI nummer och bekräftat att den nu är upplåst.

När jag connectar den till iTunes så säger dock inte iTunes till om att den nu är fabriksupplåst. Min fråga är: är det så att jag måste uppdatera till 3.1.3 för att den ska få fabriksupplåsningen? Och isf om det visar sig att den inte är fabriksupplåst - kan jag låsa upp den igen?

Använder tele2. Tacksam för alla svar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-03 18:51
Ursprungligen av lepetitgarcon:

Hej,

Jag har en iPhone 3G (med fw 3.0) som är köpt hos o2 i England. Nu är den över ett år gammal och via deras kundtjänst har jag nu fått veta att den ska vara fabriksupplåst, de har fått serienummer och IMEI nummer och bekräftat att den nu är upplåst.

När jag connectar den till iTunes så säger dock inte iTunes till om att den nu är fabriksupplåst. Min fråga är: är det så att jag måste uppdatera till 3.1.3 för att den ska få fabriksupplåsningen? Och isf om det visar sig att den inte är fabriksupplåst - kan jag låsa upp den igen?

Använder tele2. Tacksam för alla svar!

Har du synkat den?
Kan ta ett tag om du bara synkar.

Annars återställ den till 3.1.3 så ska upplåsningen gå igenom.

Hej

har synkat men inget händer / dyker upp.

Om jag återställer/uppdaterar till 3.1.3, vad händer om den sen inte är fabriksupplåst? Kan man bricka den?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-03 19:09

Om den inte är fabriksupplåst så kommer den inte fungera igen eftersom YellowSn0w inte fungerar med 3.1.3 baseband.

//Rob

Precis - det är lite det som är mitt problem. Kan jag på något sätt kolla om den är fabriksupplåst nu UTAN att uppdatera? Kan man kolla vilka serienummer som är upplåsta? Eller då helst - pusha igenom fabriksupplåsning utan att gå upp till 3.1.3...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 19:22
Ursprungligen av lepetitgarcon:

Hej,

Jag har en iPhone 3G (med fw 3.0) som är köpt hos o2 i England. Nu är den över ett år gammal och via deras kundtjänst har jag nu fått veta att den ska vara fabriksupplåst, de har fått serienummer och IMEI nummer och bekräftat att den nu är upplåst.

När jag connectar den till iTunes så säger dock inte iTunes till om att den nu är fabriksupplåst. Min fråga är: är det så att jag måste uppdatera till 3.1.3 för att den ska få fabriksupplåsningen? Och isf om det visar sig att den inte är fabriksupplåst - kan jag låsa upp den igen?

Använder tele2. Tacksam för alla svar!

Liksom för Telia så kan det behövas en total återställning via iTunes för att unlocken skall "gå igenom"

Om jag väljer "Återställ" så uppdaterar den inte firmware eller bootloader och min blackra1n unlock kvarstår om den inte är fabriksupplåst?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-03 20:19
Ursprungligen av lepetitgarcon:

Om jag väljer "Återställ" så uppdaterar den inte firmware eller bootloader och min blackra1n unlock kvarstår om den inte är fabriksupplåst?

Nej, återställer du så får du ny firmware.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 21:14
Ursprungligen av lepetitgarcon:

Om jag väljer "Återställ" så uppdaterar den inte firmware eller bootloader och min blackra1n unlock kvarstår om den inte är fabriksupplåst?

Eftersom det är en 3G så kan du ju återställa den till 3.0, 3.0.1, 3.1, 3.1.2 eller 3.1.3 - valet är ditt och alla firmware releaser kan jailbrekas. Om du är orolig för att upplåsningen från O2 inte skall fungera så rekommenderar jag dig att återställa till 3.0, skulle upplåsningen av ngn orsak inte fungera ja då jailbreakar du och låser upp med Ultrasn0w, mycket stabilare än Blacksn0w.

Skulle upplåsningen från O2 gå igenom vid en återställning till 3.0 ja då kan du ju återställa till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit eller Redsn0w - och se glad ut

Ursprungligen av FreddeB:

Eftersom det är en 3G så kan du ju återställa den till 3.0, 3.0.1, 3.1, 3.1.2 eller 3.1.3 - valet är ditt och alla firmware releaser kan jailbrekas. Om du är orolig för att upplåsningen från O2 inte skall fungera så rekommenderar jag dig att återställa till 3.0, skulle upplåsningen av ngn orsak inte fungera ja då jailbreakar du och låser upp med Ultrasn0w, mycket stabilare än Blacksn0w.

Skulle upplåsningen från O2 gå igenom vid en återställning till 3.0 ja då kan du ju återställa till 3.1.3 och jailbreaka med Spirit eller Redsn0w - och se glad ut

Hur återställer jag till 3.0?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-12 21:15

Ladda ned fw 3.0 från iPod, iPhone and iPad Firmware Download med Firefox. Håll ned SHIFT och tryck på Återställ i iTunes. Bläddra fram till IPSW filen du laddat ned och åtetställ med den

1
Bevaka tråden