Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer iPhone 4 till Sverige?

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Talade med Teliabutiken på Södra förstadsgatan i Malmö idag för att fråga om man kunde förhandsboka sig eller sätta upp sig på en kölista för iPhone 4?

Svaret blev att det inte gick för tillfället men att iPhone 4 förmodligen kommer till Telia i augusti och att kölistor förmodligen kommer att upprättas för Telias butiker i början av juli.

Juli sade Steve Jobs. Teliabutikerna vet nog ingenting, ungefär som vanligt.

Någon som har hört något från de andra operatörerna?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-15 18:30

Slutet på Juli sa Apple, så det blir väl sista.

Dock har jag polare som har förhandsbokat fyra stycken via Telenor, allt går.

Tre har 28:e juli som inofficiellt releasedatum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-16 23:04
Ursprungligen av Thompy:

Tre har 28:e juli som inofficiellt releasedatum.

Någon form av källa vore nice O:-)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-07-06 13:54

Slutet av juli tippar Telenor (typ den 28). Frågade killen om Android HTC och han gillade den inte gämfört med iPhone Telenor kommer nog inte sälja den olåst vad han visste.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-06 22:11
Ursprungligen av Matsaki:

Slutet av juli tippar Telenor (typ den 28). Frågade killen om Android HTC och han gillade den inte gämfört med iPhone Telenor kommer nog inte sälja den olåst vad han visste.

När jag snackade med dem kommer de inte ens sälja den kontant. Jobbigt för oss som har ett abonnemang hos dem redan. 3 däremot kommer sälja den kontant.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-07-06 22:27

Jag snacka med en butik som vi köpt företags mobiler hos i över 10 år nu.
Och han sa "Det vi fått höra är att den kommer i augusti till Sverige".
Jag vet inte vart han fått infon från det sa han inte.
Han sa även att priset för en ren telefon utan abonnemang skulle ligga från ungefär 10000kr.

Allt Telia butiken sagt är att dom inte har en aning så vet inte om han tog det ur luften eller faktiskt visste.
Lät på han som att han var säker på det iaf.

låter ju väldigt mycket som spekulationer
jag kan oxå låta säker, betyder ju inte att jag har rätt

apple är väll dock inte kända för att säga nått förän sakerna kommer

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-06 22:50

undra hur det kommer funka med förhandsbokningar hos telia,omdet blir sominnan att de har ett antal till bokning och ett antal till de som köar.

Vad tror ni?

Jag vill ha en NU iaf

Måndagen den 16 augusti kl. 09:00 släpper Telia sina lurar.

Undrar om det går att tippa på Betsson:cool:

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-07-07 00:41
Ursprungligen av Zimmerman:

Måndagen den 16 augusti kl. 09:00 släpper Telia sina lurar.

Vaaa har du nån källa?

Inga kommentarer i övrigt. Stay tuned.

Ursprungligen av Jetwash:

Vaaa har du nån källa?

Ursprungligen av Zimmerman:

Inga kommentarer i övrigt. Stay tuned.

hehe, känns ju som ren spekulation

Ursprungligen av Zimmerman:

Måndagen den 16 augusti kl. 09:00 släpper Telia sina lurar.

Oh, ett datum! Bra jobbat Timmermannen:)

Jobs sa -juli

Kommer Apple i deras svenska Apple Store att sälja iPhone 4 som olåsta som i England?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-07 19:40
Ursprungligen av The Real Viking:

Kommer Apple i deras svenska Apple Store att sälja iPhone 4 som olåsta som i England?

Ingen vet än.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-08 09:48

Haha, kul att läsa spekulationerna. Jag hoppas på slutet av juli, men vet såklart inget mer. Står i kö hos en återförsäljare så jag kommer att få en så fort de kommer till Sverige.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-07-08 10:08

Nog bara apple som vet när de kommer om ens de.

Spiken: Bara för att du står i kö hos en återförsäljare betyder det inte att du kommer få en så fort de kommer till sverige. Du lär ju inte va ensam att stå i kö och ingen vet hur många som kommer. Och hur vet du att just den återförsäljaren kommer få dem först?

Nu har Telia skickat ut ett infomejl som säger goddag yxskaft. iPhone kommer till Sverige i juli. Tack, säger jag.

Tänk! Snart är iPhone 4 här.

Intresset för nya iPhone 4 är stort och enligt Apple kommer den till Sverige i slutet av juli.

Vid lanseringen planerar vi på Telia att erbjuda iPhone 4 ihop med våra olika mobila abonnemang på motsvarande sätt som med iPhone 3GS. Vi erbjuder redan idag Mikrosim-kort till alla våra mobila abonnemang och mobila bredband. När iPhone 4 levereras kommer du kunna byta till Mikrosim-kort utan någon extra kostnad! Läs mer om Mikrosim på Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!.

Då efterfrågan på iPhone 4 förväntas bli mycket stor, räknar vi med att den snabbt kan komma att ta slut. Vi tipsar därför dig att vara beredd på att köpa en iPhone 4 när den börjar säljas. Självklart kommer du få ett mejl när försäljningen drar igång. Du kan också hålla dig uppdaterad genom att läsa på iPhone 3G och 3GS - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se och Telia iPhone Blog.

Fortsatt trevlig sommar!

Hälsningar Telia

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-09 16:50
Ursprungligen av Capeman:

Nu har Telia skickat ut ett infomejl som säger goddag yxskaft. iPhone kommer till Sverige i juli. Tack, säger jag.

Tänk! Snart är iPhone 4 här.

Intresset för nya iPhone 4 är stort och enligt Apple kommer den till Sverige i slutet av juli.

Vid lanseringen planerar vi på Telia att erbjuda iPhone 4 ihop med våra olika mobila abonnemang på motsvarande sätt som med iPhone 3GS. Vi erbjuder redan idag Mikrosim-kort till alla våra mobila abonnemang och mobila bredband. När iPhone 4 levereras kommer du kunna byta till Mikrosim-kort utan någon extra kostnad! Läs mer om Mikrosim på Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!.

Då efterfrågan på iPhone 4 förväntas bli mycket stor, räknar vi med att den snabbt kan komma att ta slut. Vi tipsar därför dig att vara beredd på att köpa en iPhone 4 när den börjar säljas. Självklart kommer du få ett mejl när försäljningen drar igång. Du kan också hålla dig uppdaterad genom att läsa på iPhone 3G och 3GS - Produkter och erbjudanden Mobilt - Telia.se och Telia iPhone Blog.

Fortsatt trevlig sommar!

Hälsningar Telia

Ja, verkligen sjukt intetsägande.

en spansk operatör säger ju 28 Juli nu. o den ska ju släppas samtidigt här. men man går väll ta det med en nya salt.

Finns inte en sportmössa att den kommer i Sverige i juli.. har polare i UK som är britter och bor där, de förväntas få sina i slutet av juli... Iphone4 är old news nu, längtar redan till nästa

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-07-09 17:32
Ursprungligen av SvenAntenn:

Finns inte en sportmössa att den kommer i Sverige i juli.. har polare i UK som är britter och bor där, de förväntas få sina i slutet av juli... Iphone4 är old news nu, längtar redan till nästa

Varför inte? Låter väl inte helt orimligt att påfyllnad av redan lanserade länder sker i slutet av Juli och samtidigt som volymerna är så pass stora att bla Sverige får den.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-11 19:34
Ursprungligen av SvenAntenn:

Finns inte en sportmössa att den kommer i Sverige i juli.. har polare i UK som är britter och bor där, de förväntas få sina i slutet av juli... Iphone4 är old news nu, längtar redan till nästa

Att den är slut på ett ställe utesluter inte lansering på ett annat.

Ursprungligen av zappee:

Att den är slut på ett ställe utesluter inte lansering på ett annat.

I detta fallet gör det nog tyvärr det.
Apple vill nog se till att den prioriterade marknaden får chansen innan b-nationerna får sin del av kakan.

Vad är det 15-20 dagar till augusti och inte ens ett datum än från Apple.

Ni som fortfarande tror på Jobs kan ju gärna utveckla hur tankegången går..
Släpp sargen och beställ från UK istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-13 18:30
Ursprungligen av SvenAntenn:

I detta fallet gör det nog tyvärr det.
Apple vill nog se till att den prioriterade marknaden får chansen innan b-nationerna får sin del av kakan.

Vad är det 15-20 dagar till augusti och inte ens ett datum än från Apple.

Ni som fortfarande tror på Jobs kan ju gärna utveckla hur tankegången går..
Släpp sargen och beställ från UK istället.

Jag utvecklar...

17/7-09 släppte Telia priserna och förhandsbeställning för 3GS, telefonen släpptes 31 Juli.

Släpp sargen...

Bevaka tråden