Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Buggar i iOS4

Tråden skapades och har fått 179 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En tråd om buggarna i nya iOS4 och programmen iom det nya operativsystemet.

Senast redigerat 2010-06-22 08:27
  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 08:33

Jag har inte märkt några "buggar" relaterade till iOS4 än.

Men kan vara bra att samla sånt i en tråd. Och inte diskutera sånt i andra trådar

Grafiken för skivomslag i iPoddelen under spårlistningen är oskarp.

Bilder i biblioteket är grumliga och dom går inte att skicka med mail.

Ursprungligen av Macaddict:

Bilder i biblioteket är grumliga och dom går inte att skicka med mail.

Ursprungligen av Capeman:

Grafiken för skivomslag i iPoddelen under spårlistningen är oskarp.

Det är tydligen den nya looken.. Pixligt och grumligt till förmån för speed.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-06-22 09:04

Första kalenderposten på ett dygn visas ibland på föregående dygn i Lista-vyn.
Det har den gjort genom flera beta versioner också.

Ursprungligen av Mija:

Första kalenderposten på ett dygn visas ibland på föregående dygn i Lista-vyn.
Det har den gjort genom flera beta versioner också.

Så det var så i betorna också? Sjukt störigt är det när mina möten hamnar på fel dag i listan. I vecko- och månadsmenyn verkar det funka bra.

iOS4.1... var är du?

  • Medlem
  • 2010-06-22 10:39

Det är inte iOS4:s fel men det har varit problem med att synca Google-grejer pga lite förändringar hos Google. Verkar i alla fall vara på bättringsvägen nu.

Slänger in mitt problem här med, sen jag uppdaterade så kan jag inte hämta mail från servern (exchange-konto). Ngn som har lösningen?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-06-22 11:44
Ursprungligen av chamomilla:

Slänger in mitt problem här med, sen jag uppdaterade så kan jag inte hämta mail från servern (exchange-konto). Ngn som har lösningen?

Starta inte nya frågor i trådar speciellt när man redan startat en tråd:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/278541-uppdaterade-min-3gs-med-ios4-haemta-mail.html

Denna tråd kan man lista buggar och hänvisa till andra trådar för lösning.

Nya Buggar

Hej
Jag uppgraderade igår och har än så länge hittat två problem:
1.) Bilder som man har synkat in i egna album och som då inte är tagna med telefonen utan med en "riktig" kamera blir väldigt pixliga, jag antar att telefonen måste komprimera ner dom för att visa dom men då komprimerar för hårt.
2.) Telefonboken är lite intressant på min telefon om man lägger till en tom ny kontakt är det väldigt lite fält att fylla i... och om man väljer att spara ett nytt nummer till en ny kontakt så kan man bara lägga till namn men det går sen inte att gå in och ändra eller lägga till saker på den nya kontakten. Går man in och vill ändra i en gammal befintlig kontakt så saknas det lite alternativ där också.

Annars har jag fått påde G-mail och G-kalendern att synka fint.

Hoppas på en snabb rättning för att fixa punkt två om det inte är någon som har något förslag på vad man kan göra för att fixa det?!

/Göran

Ursprungligen av klattersork:

1.) Bilder som man har synkat in i egna album och som då inte är tagna med telefonen utan med en "riktig" kamera blir väldigt pixliga, jag antar att telefonen måste komprimera ner dom för att visa dom men då komprimerar för hårt.

Med risk för att bli tjatig, men det här är pinsamt dåligt av Äpplet. Hoppas verkligen att det här fixas pronto. Komprimeringen fungerade/ar utmärkt med OS3.x.x. Är det den nya skärmen som ska "lyfta upp" överkomprimerade bilder? Då skulle de inte ha släppt iOS4 till 3Gs. Kanske för att visa hur fantastisk den nya är i jämförelse

Kvarstående "bugg": Långa videotitlar i iPod-appen får fortfarande inte en mindre text så hela titeln skrivs ut, vilket ställer till det om x antal avsnitt från samma tv-serie finns i lista.

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Med risk för att bli tjatig, men det här är pinsamt dåligt av Äpplet. Hoppas verkligen att det här fixas pronto. Komprimeringen fungerade/ar utmärkt med OS3.x.x. Är det den nya skärmen som ska "lyfta upp" överkomprimerade bilder? Då skulle de inte ha släppt iOS4 till 3Gs. Kanske för att visa hur fantastisk den nya är i jämförelse

Det är en osnygg bugg, men som sagts i andra trådar räcker det med att synka telefonen en gång till så blir bilderna bra igen.

Ursprungligen av Mutant:

Det är en osnygg bugg, men som sagts i andra trådar räcker det med att synka telefonen en gång till så blir bilderna bra igen.

Tack för tipset att synka igen, hade inte sett det i andra trådar, det fixade problemet med bilderna, då är det bara problemet med kontakterna man får vänta på tyvärr är ju det lite värre...:)

Ursprungligen av klattersork;:

Hej
Jag uppgraderade igår och har än så länge hittat två problem:
1.) Bilder som man har synkat in i egna album och som då inte är tagna med telefonen utan med en "riktig" kamera blir väldigt pixliga, jag antar att telefonen måste komprimera ner dom för att visa dom men då komprimerar för hårt.

/Göran

Jag har inte det problemet. Mina bilder ser bra ut även de som är tagna med Min Canon 20D

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har inte det problemet. Mina bilder ser bra ut även de som är tagna med Min Canon 20D

Är de importerade direkt från en mapp eller via iPhoto?

Ursprungligen av Einar Lindgren:

Är de importerade direkt från en mapp eller via iPhoto?

Iphoto

Men jag såg att det finns fler som har problem även om inte jag har det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-06-22 14:28

Mail kan inte "tråda" mail från outlook.

Ursprungligen av WiLLiE:

Mail kan inte "tråda" mail från outlook.

Det är väl en bugg i hur Outlook hanterar "RE:" i rubriker och inte iOS fel?

Korsposta inte! Om ni redan har trådar om era iPhone-problem, så behöver ni inte upprepa dem i den här tråden.

Har raderat två inlägg.

/Mod

Sen jag uppdaterade min iPhone 3G så kan jag inte gå in i menyn allmänt under inställningar. Övriga menyer fungerar som de ska men när jag klickar på allmänt så hoppar telefonen tillbaka till hemskärmen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-06-22 17:44
Ursprungligen av Lisa-Lo:

Sen jag uppdaterade min iPhone 3G så kan jag inte gå in i menyn allmänt under inställningar. Övriga menyer fungerar som de ska men när klickar jag på allmänt så hoppar telefonen tillbaka till hemskärmen.

Återställ utan backup.

Ursprungligen av zappee:

Återställ utan backup.

Tack för tipset. Jag ska testa om det löser problemet.

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2010-06-22 20:09

Långa SMS klistras in över den övre delen av skärmen för att sen när de skickats hamna i textrutan igen. Trodde jag såg fel första gångerna, men det har nog hänt varje gång jag skrivit något som inte får plats i textrutan utan att behövs scrolla.

Ursprungligen av Amlux:

Långa SMS klistras in över den övre delen av skärmen för att sen när de skickats hamna i textrutan igen. Trodde jag såg fel första gångerna, men det har nog hänt varje gång jag skrivit något som inte får plats i textrutan utan att behövs scrolla.

Det där har jag sett i 3.1.3 också.

Ursprungligen av Amlux:

Långa SMS klistras in över den övre delen av skärmen för att sen när de skickats hamna i textrutan igen. Trodde jag såg fel första gångerna, men det har nog hänt varje gång jag skrivit något som inte får plats i textrutan utan att behövs scrolla.

Samma sak här. Det gör ju inte så mycket men är väldigt fult.

  • Medlem
  • Warszawa
  • 2010-06-22 20:11

OK, skumt, det har jag nämligen aldrig lagt märke till tidigare.

  • Medlem
  • 2010-06-22 21:04

Vet inte om det är en bugg i iOS4, men jag laddade ner Dragons Lair idag eftersom det är rea på EA spel, men jag ser absolut inga kontroller ( pilar eller svärd) vilket gör det lite svårt att spela..

Bevaka tråden