Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera Windows kontakter till vCard?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-15 02:07

Hallå där!

Fallet är som sådant att jag precis uppgraderat mig från både iPhone 3G till iPhone 4 samt från Windows Vista till Mac OS. Självklart har detta medfört lite turer hit och dit nu i inledningen men det är endast en jag inte kunnat lösa.

Som tur har kontakterna från min gamla iPhone 3G (som blev stulen) synkats med min gamla Vista dator och sparats i 'Windows Kontakter' som '.contact'-filer. Jag trodde det skulle vara så simpelt att man endast behövde flytta över dessa filer till min mac, lägga in dom i 'Adressboken' och synka med iTunes på den nya datorn, men icke sa Nicke: filerna är oläsliga.

Är det någon som vet hur jag ska kunna lösa detta? Ser inte direkt fram emot att knappa in cirka 250 kontakter för hand men det får väll bli sista utvägen. Men oj så skönt det kunde vara om man kunde lösa det hela så att man endast behövde köra en snabb och simpel synk i iTunes. Går det?

Tack på förhand,
MVH

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-15 02:23

Importera, exportera eller ändra formatet för kontakter

Hittade denna guide men det finns ingen flik som heter 'Exportera' i verktygsfältet. Fan va skumt!

Kan tyvärr inte hjälpa dig med Vistagrejen.
Prova sök med inbyggda hjälpen, ibland har den en "visa mig"-funktion.

OM du åker på slå in dem för hand igen, använd "vCard"-funktionen i Hitta.se - då får du en hel del gratis.
Ofta (till privatpersoner) behöver man bara spä på med email och mobilnummer.

När du åter lagt in allt, gör en backup genom att markera alla dina kontakter och dra-och-släpp ut på skrivbordet. Kopiera filen till et par olika ställen (minnepinne, dropbox, extern HD etc)

Flyttade tråden. Har egentligen inget med iTunes att göra, och kanske inte heller med Mac, men om någon hittar ett bättre underforum, säg till.

/Mod

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-15 20:05

Har lagt till alla kontakter för hand nu, vilket göra!

Ta en backup nu när du är klar då! Så du inte glömmer det.

Konvertera Windows-kontakter till vCard?

Outlook är en av de nya e-postklienterna bland användare. Det sparar alla e-postmeddelanden, kontakter, kalendrar och många andra uppgifter. Användarna när de behöver exportera Outlook-kontakter till sina mobila enheter. Det är inte möjligt att komma åt Outlook-kontakter direkt till mobilenheten, så att exportera Outlook-kontakter till VCF blir nödvändigt. Du kan använda vCard Export Import-programvara.
Mer info: - http://www.osttopstapp.com/vcard-export-impor...

1
Bevaka tråden