Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad batteri livslängs och användningsmönster ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något sätt att använda iPad:en på som utökar livslängden/bibehåller kapaciteten på batteriet ?

Jag tänker använda min iPad hemma mestadels och kommer därför att köra via laddaren och antar att detta är bättre än att köra på batteri och konstant ladda/ladda ur batteriet.

Finns det några erfarenheter/tips?

LCR

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-08-19 08:58

Såhär säger Apple. http://www.apple.com/batteries/ipad.html

Alltså samma som i alla andra trådar om batteriskötsel och livslängd för Macbook, Macbook Pro, iPod och iPhone.

Min erfarenhet är att ipaden har en utmärkt batteritid. Klarar lätt en hel dag med intensivt användande. Låter väl lite som att poängen med ipaden faller lite om man skall ha sladden i. 30 pinnarskontakten tycker inte jag är något vidare när det gäller hållbarhet. Den sitter dock ovanligt stabilt på min ipad jämfört med ipod och iphone.

När det gäller hållbarheten sā skall batteriet klara många laddningscykler. Jag tycker inte a tt min iphone 3G har fått så mycket sāmre batteritid efter två års daglig laddning.

Ursprungligen av kenjon:

Min erfarenhet är snarare att ett batteri ska användas. Sitter laddaren i hela tiden "förbrukas" batteriet, och efter ett antal månader har det knappt någon kapacitet kvar.

Har hört detta om MacBook m.m. också men jag sitter med en "stationär" MacBook 1.83GHz CoreDuo, alltså ganska gammal, och Mac OS X reglerar själv batteriet upp och ner 95-100% och kapaciteten av batteriet är fortfarande runt 95% efter alla dessa år.

Ursprungligen av Taccarino:

Låter väl lite som att poängen med ipaden faller lite om man skall ha sladden i.

Jag tänker inte dansa med min eller valsa runt på stan, den är ett smidigare alternativ till att använda en MacBook för att titta på MotoGP på och då gör inte en sladd mycket för min del.

LCR

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-19 16:31
Ursprungligen av LCR:

Har hört detta om MacBook m.m. också men jag sitter med en "stationär" MacBook 1.83GHz CoreDuo, alltså ganska gammal, och Mac OS X reglerar själv batteriet upp och ner 95-100% och kapaciteten av batteriet är fortfarande runt 95% efter alla

LCR

Grattis! Jag har kört slut på ett flertal batterier, och har märkt att kapaciteten behålls bättre när jag använder batteriet. YMMV

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-19 09:16

Min erfarenhet är snarare att ett batteri ska användas. Sitter laddaren i hela tiden "förbrukas" batteriet, och efter ett antal månader har det knappt någon kapacitet kvar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-19 09:45
Ursprungligen av kenjon:

Min erfarenhet är snarare att ett batteri ska användas. Sitter laddaren i hela tiden "förbrukas" batteriet, och efter ett antal månader har det knappt någon kapacitet kvar.

Exakt så.

Använd det, när det en dag är lut om 2-3 år kommer du kunna byta ut det.

1
Bevaka tråden