Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

streama Air Video till iPad med Time Capsule som router?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-08-19 19:36

Hej,

Jag försöker få igång Air Video på min iPad så att jag kan streama filmer från datorn i stan till iPaden i sommarstugan. Har jag förstått saken rätt så ska detta vara möjligt.

Jag tror att mina problem börjar när det kommer till avdelningen Port forwarding.

Någon som kan hjälpa mig?

TC stödjer inte det som kallas UPnP, dock skall den stödja NAT-PMP. Enligt Air Videos support-sida skall det därmed gå bra (Remote Access). Jag får dock svar att den inte hittar någon enhet.

I denna länk verkar någon få hjälp med port forward för en TC i ett annat sammanhang (portforward.com forum - Port forwarding on Time Capsule). Jag är dock för okunnig för att få ihop det med vad jag ska göra.

Hur vet jag tex vilken port som ska användas? I Airport-verktyget nämns en lista med grejer (se bild).

Tacksam för all hjälp!

Cilla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 19:48

Jag har en Time Capsule men jag gjorde ingen port forward. Valde bara "Automatically Map Port", sen anslöt genom att ange serverns PIN i AirVideo-klienten.

Edit: Om du nu ska portkoppla, så fyller du bara i uppgifterna (portarna som ska öppnas utåt, din dators IP-adress på nätverket och de portar på din dator som du vill koppla samman med). AirVideo använder port 45631 som standard. Du väljer ingen av Apples förhandsdefinierade tjänster, utan får sätta ett eget namn i nästa steg. Sen är det klart

Senast redigerat 2010-08-19 20:02
  • Medlem
  • 2010-08-19 20:00

Ok, det låter ju lovande.

Hur ser dina inställningar ut i Time Capsule när det gäller anslutningsdelning, vilket val har du (se bild)? Jag har tidigare haft Av(bryggläge), men då finns inte fliken NAT tillgänglig så jag har ändrat till Dela en allmän IP adress. Men det fungerar som sagt ändå inte för min del.

När jag väljer "Automatically Map Port" får jag detta felmeddelande (se bild).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-19 20:07
Ursprungligen av cilla:

Ok, det låter ju lovande.

Hur ser dina inställningar ut i Time Capsule när det gäller anslutningsdelning, vilket val har du (se bild)? Jag har tidigare haft Av(bryggläge), men då finns inte fliken NAT tillgänglig så jag har ändrat till Dela en allmän IP adress. Men det fungerar som sagt ändå inte för min del.

När jag väljer "Automatically Map Port" får jag detta felmeddelande (se bild).

Du ska välja "Dela en allmän IP-adress". Sedan "Aktivera NAT-portkopplingsprotokoll" under NAT.

1
Bevaka tråden