Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Förlorat Nätverk"

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är färsk i Iphone 4-världen med ringa erfarenhet av smartphones.
Har använt telefonen, som är låst till Telia, några dagar nu och förvånas över den ideligen återkommande varningen "Förlorat Nätverk" som kastas fram på skärmen i tid och otid. Börjar misstänka att telefonen inte är i ordning,
Upplever i bland samtal som "klipper" och att surfningen är seg.

Hur ofta får ni andra Iphone 4 ägare den här varningen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-04 20:41

När du skriver "Förlorat nätverk" är det att du tappar täckningen totalt eller? Dvs du inte har några staplar för teckning och att det står "No service" eller dyl längst upp till vänster?

Eller är det något annat?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-04 21:44
Ursprungligen av josie:

När du skriver "Förlorat nätverk" är det att du tappar täckningen totalt eller? Dvs du inte har några staplar för teckning och att det står "No service" eller dyl längst upp till vänster?

Eller är det något annat?

Jag gissar på

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-04 22:26
Ursprungligen av zappee:

Jag gissar på

Jag tänker att det kan inte vara så enkelt. För ifall det är det meddelandet så står det ju faktiskt exakt vad man ska göra...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-05 07:34
Ursprungligen av josie:

Jag tänker att det kan inte vara så enkelt. För ifall det är det meddelandet så står det ju faktiskt exakt vad man ska göra...

Well, nu är det inte alltid så lätt att det bara går att följa.

Min fru har precis samma problem!
Detta uppstår alltid när nätverket går över från 3G till EDGE???

Min iPhone uppvisar inte detta problem.

Under "inställningar" och "operatör" ska "Auto" vara förbockat. Inte Telia. Det tar bort meddelandena.

Ursprungligen av Tryggve Sigurdson:

Under "inställningar" och "operatör" ska "Auto" vara förbockat. Inte Telia. Det tar bort meddelandena.

Tack!
Det verkar fungera.

Ursprungligen av Tryggve Sigurdson:

Under "inställningar" och "operatör" ska "Auto" vara förbockat. Inte Telia. Det tar bort meddelandena.

Det verkar som om det var det som var problemet.

Tusen tack för hjälpen!!:D

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-05 16:48

Um, varför ändrar någon någonsin till något annat än Auto där?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-05 20:14
Ursprungligen av zappee:

Um, varför ändrar någon någonsin till något annat än Auto där?

Om du inte vill vänslas med fel roaming-partner utomlands

Ursprungligen av IngoX:

Om du inte vill vänslas med fel roaming-partner utomlands

Så om man har låst den på Telia så använder den rätt roaming-partner? Låter märkligt bör väl inte fungera alls isåfall?

Har den själv alltid på auto och har aldrig haft några bekymmer med det..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-10-05 21:00

Nej du ändrar ju först när du är utomlands - till den operatör som du förhoppningsvis kollat upp innan att din egen operatör har bäst avtal med (numera är det inte så stor skillnad inom Europa)
I Sverige alltid Auto. För bästa täckning utomlands alltid Auto. Bara om du vill ändra till specifik operatör utomlands väljer du manuellt.

1
Bevaka tråden