Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högupplöst i Appstore - lågupplöst i fyran?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har märkt på ett flertal av mina appar att när jag laddar hem dom från Appstore, och dom är i status "hämtar" eller "installerar" så är ikonen högupplöst. Även i Appstore är den högupplöst. När den sen har laddat klart och det går att öppna appen, blir ikonen lågupplöst?! Då är även appen i sig lågupplöst, väldigt väldigt konstigt. Är det bara jag som har det här problemet?

Jag har en fyra och detta är några av apparna som är högupplösta i Appstore och lågupplösta på min hemskärm:

Swedbank
Bondgården
iMargin
Blocket
Våghals
Crash Bandicoot nitro kart 2

and theres more... hur löser jag det här?

Vad har du för källa till att apparna du listat är anpassade för iPhone 4 och dess Retina-skärm?
Jag ser ingen info om det i AppStore.

Eller menar du bara ikonerna? Om det är ikonerna så är det så enkelt att utvecklaren inte ordnat en högupplöst ikon för appen. Detta gäller oavsett om den ser högupplöst ut i AppStore eller inte.

Jag har ingen källa mer än att mina ögon ser en högupplöst (läs: retina-anpassad) ikon i Appstore, och när jag laddar hem den är den inte högupplöst. Simple as that. Hänger inte riktigt med på vad du menar med om att det inte spelar någon roll om det finns en högupplöst ikon i Appstore eller inte? Finns den där så... finns den väl? Eller?

Nej, utvecklaren måste också lägga in den i appen.
Se på de appar där det gjorts så står det ofta i changelogs - Added retina-icon osv..

Förutom Icon.png (för 2G/3G/3GS) så behövs Icon@2x.png för iPhone 4.
Har inte utvecklaren gjort en sån ([email protected]) så ser du bara den lågupplösta ikonen (Icon.png).

Finns en högupplöst Icon@2x.png så väljer iOS automatiskt den som ikon.

1
Bevaka tråden