Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV instabilt efter senaste uppdateringen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sedan senaste uppdateringen av Apple TV till iOS 4.2/4.3 märkt att Apple TV bryter av filmer mitt i uppspelningen. Det händer väldigt ofta, och det går knappt att se en film utan att den stoppar och går till menyskärmen 3-4 ggr i löpet av en film.

Detta sker oavsätt om jag använder iPod appen; Remote appen eller Apples egen lilla fjärrkontroll.

Är det fler som har samma problem?

Edit: ATV har iOS 4.2 (2060); ITunes är ver 10.2.1
Osäker på om problemet härrör till iTunes eller ATV då båda är nyligen uppdaterade.

Kopplade ur nätverkskabeln från Apple TV 2 och kör trådlöst istället. Nu verkar problemet med att filmerna avslutades abrupt vara löst.
Dock så tror jag att mitt problem är samma som numera rapporteras om Hemmedelning på MBP 2011. Grejen är dock att jag har en MBP 2009 sommar !!

Tror inte att Hemmadelningsproblemet har med MBP att göra alls, utan att det har med iTunes/iOS 4.3/4.2 uppdateringarna som precis släppts.

Jag har iTunes 10.6.x och filmer bryts titt som tätt (tvprogram samma sak) Men när jag strömmade en film från iTS fungerade allt perfekt! Saker bryts när jag strömmar från datorn... aTV är inte jailbreakad... Jag kör trådlöst.

  • Medlem
  • bromma
  • 2011-03-18 23:08

Jag har inte uppdaterat till den senaste programvaran. Samma problem uppstår dock när jag tittar på filmer genom XBMC.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-03-20 17:44

Jag har en hel del problem också och det är med en icke jailbreakad enhet.

Ofta när jag sparkar igång min ATV2 och går in för att spela upp en film så får jag ett felmeddelande som säger något i stil med "Ett fel inträffade, pröva igen senare".

Startar jag då om iTunes på min MBP så brukar det fungera igen, mycket mystiskt.

Ursprungligen av here4areason:

Är det fler som har samma problem?

Det har hänt mig en gång hittills, den avbröt med 10-30 minuters mellanrum uppspelningen och gick tillbaka till hemskärmen. Verkade som att den helt tappade kontakten med Macen också, för varje gång jag blev utkastad var iTunes-biblioteket borta från fliken "Datorer" under någon sekund.

Jag startade om routern, Macen och ATV:n så var det löst iaf. Inte kommit tillbaka sedan dess. Inte uppdaterat ATV:n på en evighet, så det är väl den enda möjliga felkällan jag kan utesluta. Kör trådlöst.

1
Bevaka tråden