Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF oläslig i Förhandsvisning, men funkar i Adobe Reader

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-28 07:40

Jag har fått en pdf fil skickad till mig från PC (vet dock inte om det har med det att göra) där alla tecken blir till suddiga streck. Är det någon som varit med om detta? Vad beror det på, och hur kan man lösa det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-28 08:37

Svarar själv här. Verkar vara relaterat till Förhandsvisning, och OS X visning av pdf i allmänhet, t.ex så ser filen lika dan ut i Safari. Testade att ladda ner Adobe Reader och där ser filen normal ut. Hittade dessutom denna support tråden på Apples forum: https://discussions.apple.com/message/10895807?messageID=10895807

De exempel som visas i den tråden ser exakt ut som filen jag har här. Problemet är väl på så sätt ur världen, eftersom jag kan använda Adobe Reader om jag skulle stöta på problemet igen. Var nyfiken på om det hade att göra med format eller något sådant.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-28 09:08

Jag har varit med om detta en enda gång. Oläslig i Förhandsvisning, läsbar i Acrobat Reader. Acrobat är överhuvudtaget mer pålitlig när det gäller att visa och skriva ut PDF:er korrekt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-28 09:45

Bra att veta. Jag har inte heller stött på problemet tidigare så det verkar i alla fall inte så vanligt som tur är.

1
Bevaka tråden