Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Håll utkik efter min stulna iPhone!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Råkade ut i fredags för ficktjuvar min Iphone 4 blev stulen,den är operatörlåst och batteriet var slut.
Har gjort polisanmälan och spärrat sim och utgående samtal.

IMEI 012421000430391

Rolloq

Snoka upp den på Find my iPhone (www.me.com), om du registrerat den där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-03 20:19

trist, jag hoppas du har den i hemförsäkringen.

Vi på PrylRetur.se håller utkik om vi får in nån iPhone 4.

Så trist när sånt här händer…

Ursprungligen av FiftyOne50:

Vi på PrylRetur.se håller utkik om vi får in nån iPhone 4.

Så trist när sånt här händer…

Jag har också fått min iPhone stulen och undrar om det finns något ställe som man kan lista serienummer på sina stulna grejor?

Jag kan förstå att det är svårt att tjäna pengar på en sån "affärsidé", men Blocket och PrylRetur.se kanske skulle tjäna själva på att ha sådana listor och det sänker ju värdet för "tjuven".

Får ni in en svart 3GS 32GB med nummer: 011985004394069 så hör gärna av er.

/Stefan

  • Medlem
  • 2011-05-19 02:25
Ursprungligen av reinventor:

Jag har också fått min iPhone stulen och undrar om det finns något ställe som man kan lista serienummer på sina stulna grejor?

Jag kan förstå att det är svårt att tjäna pengar på en sån "affärsidé", men Blocket och PrylRetur.se kanske skulle tjäna själva på att ha sådana listor och det sänker ju värdet för "tjuven".

Får ni in en svart 3GS 32GB med nummer: 011985004394069 så hör gärna av er.

/Stefan

Det finns det också. Om man har smartsafety så kan man kolla serienummer på stulna grejor. MEN, det allra bästa du kan göra när du är osäker (tex skall köpa en ny pryl etc) är att du ringer polisen och ber dem koppla dig till sitt nationella godsregister. Du uppger serienumret och de kan göra en slagning för att kolla om den är anmäld stulen eller inte.

P.S - En slagning i godsregistret är gratis, bortsett från telefonsamtalet. - D.S

Senast redigerat 2011-05-19 10:26

Tråkigt, men vad är syftet med tråden?

/Mod

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-05-04 07:10
Ursprungligen av Capeman:

Tråkigt, men vad är syftet med tråden?

/Mod

Förmodligen som alla andra trådar om stulna Apple-prylar här på 99, att upplysa om det så vi inte köper stöldgods och att polisen får fast tjyven?

Att vi på 99.se ska veta att en iPhone med ovan IMEI är stulen? Kan ju dyka upp på Blocket t.ex.

OK, men då justerar vi rubriken och flyttar tråden till "Köpa & äga"-forumet i stället.

/Mod

Tack för alla svaren.

Rolloq

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-18 11:14

Kan vara bra att veta vart telefonen blivit stulen?

Ursprungligen av vicce:

...att veta vart ...

Hade han vetat vart den blev stulen så hade det bara varit att skicka dit polisen och hämta både tjuven och telefonen.

Men visst hade det varit bra att veta var stölderna har skett.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-05-18 13:33

Vilken stad kan ju vara bra kanske....?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-19 08:51

Jag har använt mig av CheckMEND - The Global Second-Hand Stolen Goods Database for Public & Trade Checking för att verifiera en spärrad telefon, för 25:- fungerar det alldeles utmärkt.

1
Bevaka tråden