Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 13 2,7 en månad med "knack" ljud ibland

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-06-10 10:22

Min förra MBP 13" blev stulen så köpte ny för ca en månad sen, men en sak som jag märkte direkt var att när man lyfter eller flyttar den nya så knäpper de till, och låter högst troligt som det kommer från håddisken som att den låser den för inget ska skadas.. men låter nästan som den håller på rasar med, metalliskt ljud liksom. Är detta normalt på nya MBP eller rent utav på 13" modellern?

Köpte 2,7 modellen om de har till någon hjälp, eller är detta något helt ovanligt så jag bör lämna igen den? köptes på elgiganten så har rätt att lämna igen man har inte tagit mig i kragen att ställa frågan eller gå tillbaka med den än.. i övrigt så funkar datorn kanon.

/Philip

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-10 10:37

Detta lär vara precis det du säger, säkerhetsåtgärd för att disken inte ska skadas.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-06-10 10:56

Instämmer med föregående talare, låter som om det är säkerhetsåtgärden som sätts igång för att din hårddisk inte ska ta skada av rörelsen.
Möjligheten att stänga av denna säkerhetsfunktion finns och görs genom terminalen. Dessvärre minns jag inte exakt vad som skrivs in.
Personligen har jag den aktiverad då det inte stör mig särskillt mycket och kan säkert komma till användning då det oförutsägbara händer.
"Plötsligt händer det"

1
Bevaka tråden