Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyra in sig på en lärplattform

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-04 13:00

Hjälp mig att komma vidare vidare att hitta en tjänst som låter mig då och då ha utbildningar över nätet (web-baserat) i mindre skala för grupper på kanske 8-10 (och uppåt) UTAN att köpa in mig på ett stort system. Jag skulle alltså vilja hyra in mig på en lärplattform på ungefär samma sätt som man hyr en konferenslokal under en dag. Idéer hur och var jag skall leta tas tacksamt emot. Allt jag hittar verkar inte passa mina blygsamma och högst sporadiska behov.

(Jag har lång erfarenhet av att vara lärare på distansutbildning men då var det kurser som universitetet erbjöd.)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-08-04 14:22

Har absolut för mig att jag såg ett tips på en bra tjänst i en annan tråd härom dagen, men kan inte hitta det nu (Svensk tjänst? och med humana priser, tråden handlade om fjärrstyrning?)
Något liknande denna gratistjänst www.anymeeting.com
Här lite jämförelser för priskoll Vendor-independent review and comparison of online meeting and webinar tools

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-04 15:50

Kanon, där har jag lite att utgå ifrån. Gärna fler tips.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2011-08-04 23:45

Wiggio - Makes it easy to work in groups. använder min hustru sig av och hon gillar det skarpt.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-04 23:58

Om man vill ha en svenskspråkigt gränssnitt antar jag att alternativen närmar sig antalet noll?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-08-05 01:32

Detta är Blackboards gratistjänst på nätet: https://www.coursesites.com/webapps/Bb-sites-course-creation-BBLEARN/pages/index.html
Tyvärr bara engelska men riktigt bra!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-08-05 10:30

Engelska går bort för just min målgrupp tyvärr. Distansundervisning på nätet har tillräckligt hög tröskel för många ändå.

Vet inte hur pass skalbar Ping Pong är.

Startsida

1
Bevaka tråden