Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Maps hittar mig trots VPN-tunnel.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är osäker på vart man ska lägga detta inlägg, men jag testar här. Jag har alltså en VPN-tunnel (tunnelblick, openVPN) som är igång för det mesta. Jag får ett IP-nr tilldelat av de jag köper VPN-tjänsten av, och alla IP-koller jag gör visar det IP-numret. Men när jag surfar in på Google-Maps och aktiverar "My Location" (den lilla knappen ovanför zoom-reglaget) så hittar den mig på kartan, väldigt precist.

Är det någon som vet hur detta kommer sig? Jag trodde att den skulle gå på IP-numret och visa den plats där VPN-servern står, men så var inte fallet.

Jag har testat att tömma min cache och starta om webbläsaren men det gjorde ingen skillnad.

Övrig info som kanske är relevant:
OSX 10.7
Safari 5.1

Mvh/
Robert.

Ursprungligen av Shlobban:

Är osäker på vart man ska lägga detta inlägg, men jag testar här. Jag har alltså en VPN-tunnel (tunnelblick, openVPN) som är igång för det mesta. Jag får ett IP-nr tilldelat av de jag köper VPN-tjänsten av, och alla IP-koller jag gör visar det IP-numret. Men när jag surfar in på Google-Maps och aktiverar "My Location" (den lilla knappen ovanför zoom-reglaget) så hittar den mig på kartan, väldigt precist.

Är det någon som vet hur detta kommer sig? Jag trodde att den skulle gå på IP-numret och visa den plats där VPN-servern står, men så var inte fallet.

Jag har testat att tömma min cache och starta om webbläsaren men det gjorde ingen skillnad.

Övrig info som kanske är relevant:
OSX 10.7
Safari 5.1

Mvh/
Robert.

https://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?answer=142065&hl=sv

läs under Så avgör Google Chrome var du befinner dig
antar att samma gäller för safari

Suveränt! Min router har ju den IP-adress jag får genom min ISP. Måste varit på den vägen då.

Tack för länken!

1
Bevaka tråden