Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Linksys samma IOS som Cisco?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet att det kanske är fel forum jag ställer frågan men jag gör en chansning,

jag har hittat en switch från linksys och cisco äger ju linksys, samt just den switchen jag hittat på begagnat marknaden är en rack switch med 2 st fiber kontakter + 2 Gigabit portar + 24 100 mbit portar,

så nu till frågan, har linksys switchar i deras företagssegment samma ios som cisco? det är rätt viktigt eftersom jag pluggar och läser till nätverksadministratör så den är tänkt att fungerar som labutrustning hemma i studentlägenheten.

Eftersom det kommer vara studiematerial så tycker jag det kanske är smartast och säkrast att fråga dina lärare utifall det är rätt labutrustning för dina framtida labbar. Sedan så köpte väll Cisco upp Linksys i början av 2000-talet så frågan är väll hur gammal switch du hittat för att avgöra om det är samma os. Vet jag dock inte om Cisco valt att uppgradera os på allt för att bli mer enhetligt, beror nog som sagt på hur gammal prylen är.

Nej Linksys switchar kör INTE cisco IOS.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-19 17:11
  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-19 22:30

Kör inte Cisco en linux variant numera? NextOS eller vad de kallade det för.

PLuggar du hos Börje N & Per å CO ?

Ursprungligen av Lm:

Kör inte Cisco en linux variant numera? NextOS eller vad de kallade det för.

PLuggar du hos Börje N & Per å CO ?

Tror du tänker på NX-OS. Det är ingen ersättare till IOS om jag förstått det rätt, utan används på deras Nexus-switchar och till MDS.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-21 17:30
Ursprungligen av Capeman:

Tror du tänker på NX-OS. Det är ingen ersättare till IOS om jag förstått det rätt, utan används på deras Nexus-switchar och till MDS.

Takk, det stämmer, det är från Nexus serien jag hade plockat upp det.

1
Bevaka tråden