Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud: Problem med @me.com-konto efter migrering

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter installation av iOS5 och OSX 10.7.2, och migrering av MobileMe till iCloud fungerar kalendern, kontakter, Hitta min iPhone och iWorks men INTE MAIL nn.nn@me.com som ju skulle flyttas med. Får felmeddelande "iCloud IMAP-servern ”p99-imap.mail.me.com” accepterade inte lösenordet för användaren ”[email protected]”. Fungerar varken i mail-programmet eller i webläsaren eller på iPhonen. Har INTE ändrat lösenord eller användarnamn.

Kan man radera kontot i "Mail" och lägga till det igen, alt. radera det på iCloud och skapa ett nytt på iCloud och ändå ha kvar kalender och allt annat?

Någon som har förslag på lösning? Känner mig utlämnad åt mörka makter, utan möjlighet till support hos Apple ...

Får felmeddelande "iCloud IMAP-servern ”p99-imap.mail.me.com” accepterade inte lösenordet för användaren ”[email protected]

Samma problem här sedan någon timme......

Har också samma problem här.

Kan tillägga att min hustru har samma fel ... nu vågar jag inte uppgradera dotterns till iCloud, eftersom hela hennes gymnasiearbete ligger på @me.com ...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-15 10:59
Ursprungligen av br-Augustinus:

Kan tillägga att min hustru har samma fel ... nu vågar jag inte uppgradera dotterns till iCloud, eftersom hela hennes gymnasiearbete ligger på @me.com ...

Utan backup??? Lever farligt...

Samma problem här. Det är nog så att systemen inte pallar alla miljontals inloggningar nu när halva världen ska ha iCloud-konton. Man behöver nog inte bekymra sig för att något ska försvinna. Imorgon lär det fungera igen.

Fick också upp samma förut. Men det är nog bara tillfälligt.

Verkar ha löst sig nu........

Här är problemet kvar.

När jag går in i Systeminställningar > E-post, kontakter, kalendrar – finns DELS iCloud och DELS min gamla nn.nn@me.com-adress noterad, var för i vänsterspalten bland alla konton.
Med iCloud markerad visas att E-postrutan inte kan markeras. Om man gör så, vill den lägga till ett nytt iCloud-konto.
Markerar jag nn.nn@me.com i vänsterspalten, är det likadant, men rutan E-post kan kryssas, dock utan verkan.
Går jag in i Systeminställningar > iCloud – är det likadant: E-post går inte att kryssa i utan att "den" vill lägga till ett nytt mailkonto med me.com-adress. Vågar nog inte det.

Använder jag Safari, så "halkar" den in på www.icloud.com/#mail och står där och snurrar utan att komma någon vart. Kan inte backa tillbaka till icloud.com för att få tillgång till de andra funktionerna. Det enda sättet att nå dem, är att använda det gamla bokmärket till MobileMe, och via det slussas vidare till det nya iCloud.

24 år med Mac, och det har varit mycket sällan jag fått problem vid någon uppdatering ... men detta verkar lite lagom jobbigt då jag hela tiden vet att jobb-mail-lådan fylls på ...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-10-13 18:36

Har också fortfarande problemer, mailen funkade fram till typ 1530, sen har den inte funkat.

OK, tack!

Verkar vara ett intermittent fel........ fungerar - fungerar inte....

Samma typ av fel inträffade då och då med mitt MobileMe-konto också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 21:56

Jag har felet just nu i Mail.app.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-10-13 22:02

Även jag har samma fel, känns inte riktigt stabilt

Man kan ju önska.. Spinning wheel of death, arrrgghhh!

.me var en onlinetjänst med egen backup. Det är väl därför man onlinetjänster eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-16 09:49

Jag har fått "allt" att fungera, dock visar min Kalender i telefonen endast "Födelsedagar" Jag kan inte ändra datum/tider i mina inlagda aktiviteter. Detta fungerar i min MacBook, iPad och i iCloud.

Frågan är alltså hur jag hittar alla mina kalendrar i telefonen……förut kunde jag klicka uppe till vänster i en ruta "Kalender" och välja den eller de kalendrar som ska visas. Jag hittar inte denna funktion.

Ngn som har samma problem?

Någon som vet om det kommer komma någon update så att Mail får de nya inställningarna för iCloud så att jag kan lägga till min @me.com-adress i Mail? Kör Snow Leopard och min Mail är inställd på de gamla MobilMe-IMAP-inställningarna etc så att den säger att adressen inte fungerar efter att jag flyttade allt till iCloud som har andra inställningar.. Finns det någon omväg att gå för att få det att fungera eller är det bara att vänta och hoppas på det bästa?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-20 11:13
Ursprungligen av Mija:

Problemet är ju att Mail inte låter mig skriva in uppgifterna manuellt..

Så jag kan inte redigera inställningarna och Mail kör de gamla "MobileMe"-inställningarna istället för de ny som går till iCloud..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-21 13:44
Ursprungligen av Pain Reaper:

Problemet är ju att Mail inte låter mig skriva in uppgifterna manuellt..

I systeminställningar finns det sedan Snöleoparden (?) en extra inställning för olika slags konton, där kan man välja lite mer manuellt.

Ursprungligen av Mija:

I systeminställningar finns det sedan Snöleoparden (?) en extra inställning för olika slags konton, där kan man välja lite mer manuellt.

Aha, det hade jag inte den blekaste om.. Skall ta en titt på det på en gång. Tack!!

EDIT:
Var hittar jag den menyn under Systeminställningar?

EDIT 2:
Läste ditt svar igen och det verkar som att den inställningen kommer med Lion eftersom Snow Leopard (än så länge) inte har den blekaste vad iCloud är en en gång..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Aha, det hade jag inte den blekaste om.. Skall ta en titt på det på en gång. Tack!!

EDIT:
Var hittar jag den menyn under Systeminställningar?

EDIT 2:
Läste ditt svar igen och det verkar som att den inställningen kommer med Lion eftersom Snow Leopard (än så länge) inte har den blekaste vad iCloud är en en gång..

Jag är helt hundra på att jag hade den där i Mail, kontakter och kalendrar även i SL. Hur skulle du annars sätta upp ett helt vanligt POP/IMAP-konto från typ Telia etc?

Bra fråga.. Så här ser mina Systeminställningar ut iaf..

Jag kan inte hitta ngt i Mails inställningar heller :/

Hur ser det ut i Mails inställningar om du ska lägga till ett konto?

Ursprungligen av pmarriott:

Hur ser det ut i Mails inställningar om du ska lägga till ett konto?

Se inlägg #22

1
Bevaka tråden