Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Airplay-visning i Keynote 1.5

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-14 11:30

Hur få jag Keynote att via AirPlay visa på min AppleTV 2 lika snyggt och enkelt som Bilder, MusikVideor? Idag måste jag gå ned i taskbaren och aktivera skärmdubblering (mirroring) och då syns ju min hemskärm på AppleTV 2.

Senast redigerat 2011-10-14 15:00

Men så fort du startar bildspelet så visar AppleTV endast presentationen och din iPad innehåller anteckningar, nästa slide och kontroller. Eller var det inte det du menade?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-30 10:45

Nja, på min iPad fungerar skärmdubblering och då kan jag köra Keynote på iPad med visning på en projektor/TV via AirPlay på AppleTV 2. Men på min iPhone 4 får jag ingen möjlighet i Keynote att köra ut bilden över AirPlay. Båda min enheter köra iOS 5 och AppleTV 2 kör senaste versionen 4.4-nånting.

Och googling har inte givit mig något solklart att gå på. Frågan kvarstår alltså.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-31 14:05
Ursprungligen av frazze:

Hur få jag Keynote att via AirPlay visa på min AppleTV 2 lika snyggt och enkelt som Bilder, MusikVideor? Idag måste jag gå ned i taskbaren och aktivera skärmdubblering (mirroring) och då syns ju min hemskärm på AppleTV 2.

Ok, om jag försöker förstå din fråga så handlar den om att du inte vill att din hemskärm ska synas när du ger presentationer från Keynote på en iPad2 (eller möjligtvis en iPhone 4S). Jag ser inte riktigt problemet, då du kan sätta igång Airplay när du är inne i programmet.

Ursprungligen av frazze:

[...] Men på min iPhone 4 [...] Frågan kvarstår alltså.

Jag förstår inte riktigt här var iPhone 4 kommer in i sammanhanget, då du inte nämnde något om detta innan. Frågan gällde ju hur du undviker hemskärmen under tiden som du visar skärmen på storbild. Som sax skriver, Airplay i Keynote fungerar inte om du inte har skärmdubblering (Vilket 4:an inte har).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-31 14:47
Ursprungligen av zippe8:

Ok, om jag försöker förstå din fråga så handlar den om att du inte vill att din hemskärm ska synas när du ger presentationer från Keynote på en iPad2 (eller möjligtvis en iPhone 4S). Jag ser inte riktigt problemet, då du kan sätta igång Airplay när du är inne i programmet.

Nej, inte som jag upplever det. Bara först via dockan och AirPlay-symbolen.. Men det är en annan tråd.

Ursprungligen av zippe8:

Ok, Jag förstår inte riktigt här var iPhone 4 kommer in i sammanhanget, då du inte nämnde något om detta innan. Frågan gällde ju hur du undviker hemskärmen under tiden som du visar skärmen på storbild. Som sax skriver, Airplay i Keynote fungerar inte om du inte har skärmdubblering (Vilket 4:an inte har).

Nja, nästan:) Det är alltså iPhone 4 som jag behöver AirPlay i. Det finns för YouTube och Video. Men inte för Keynote. Och i Apple Store anges funktionen för Keynote utan begränsningar. Hur häng det egentligen ihop?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-11-01 10:29
Ursprungligen av frazze:

Nej, inte som jag upplever det. Bara först via dockan och AirPlay-symbolen.. Men det är en annan tråd.

En annan tråd? Var det inte delvis detta som din första fråga handlade om?

Och jag står fast vid att du inte behöver gå ut till hemskärmen. Vad är så pinsamt/krångligt med att dubbeltrycka på hemknappen, svepa åt vänster och sätta igång skärmdubblering? Härifrån ser ju åhörarna din bild, och då är det ju bara att dutta på den övre delen för att få bort dockan. Knappt en sekund som de ser något annat än din presentation.

Ursprungligen av frazze:

Nja, nästan:) Det är alltså iPhone 4 som jag behöver AirPlay i. Det finns för YouTube och Video. Men inte för Keynote. Och i Apple Store anges funktionen för Keynote utan begränsningar. Hur häng det egentligen ihop?

Oavsett vad det står i App Store så är det endast skärmdubblering som gäller. Alltså endast iPad2 och iPhone4S. Den vanliga AirPlay-funktionen som används vid YouTube och Video stöds inte av Keynote för iOS.

  • Medlem
  • 2011-10-31 13:46

Det är inte så att skärmdubbling kräver A5-processorn? Du skriver iofs att det funkar på din iPad - men du kanske menar iPad2?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-31 14:29
Ursprungligen av sax:

Det är inte så att skärmdubbling kräver A5-processorn? Du skriver iofs att det funkar på din iPad - men du kanske menar iPad2?

Visst menar jag iPad2. Slarvigt av mig. Sorry.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-11-03 09:23

Aha. Så om jag förstår det rätt kan en iPhone 4 idag *inte* köra Airplay under Keynote. Att den klarar av att köra över Airplay för YouTube är _nästan_ en omständighet som beror på designen av YouTube-appen. iPad 2 är en nyare plattform som då också klarar av skärmdubblering.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-11-03 09:26
Ursprungligen av frazze:

Aha. Så om jag förstår det rätt kan en iPhone 4 idag *inte* köra Airplay under Keynote. Att den klarar av att köra över Airplay för YouTube är _nästan_ en omständighet som beror på designen av YouTube-appen. iPad 2 är en nyare plattform som då också klarar av skärmdubblering.

Korrekt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-03 15:30

Även iPhone 4S antar jag....
(Ops, stod redan i inlägg #8)

1
Bevaka tråden