Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fotoalbum på skärmen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Letar efter ett enkelt program där man kan göra som ett gammaldags fotoalbum på datorn för visning på skärmen. Dvs lägga bild/bilder på en sidan och skriva kommentarer till- och så bläddra fram sida efter sida som man bläddrade i ett album.
Tacksam tips på hur man lättast gör det!

Kanske per se kan vara något?

Sprouted ~ Per Se

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-20 18:42

I iPhoto kan du sätta ihop en bok. Strunta i att skicka den till tryck och bläddra i den på datorn.

En sån fotobok kan du välja att skriva ut också - och då skriva ut till pdf, som du kan bläddra i (om du gör bläddringen i Acrobat Pro så blir det ännu bättre känsla).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-20 20:12

Pages i iWorks-sviten?

Röstar för guneks förslag

Det är lätt få till det görsnyggt med iPhotos "boktillverkning", man kan även prova göra bildspel med.

Det är för sånt här man HAR en mac !

Du har en hel arsenal med grejer att bara vara kreativ med. Skall jag skapa ett bildspel? Vilka bilder, skall jag ha musik? Speakerröst?
Göra en Bok i iPhoto?, typ/mall?

Eller helt fritt göra i sidlayoutläge i Pages? Eller använda keynote? Då kan man ju ha kul övergångar..... ?!

Jag har gjort flera bildspel med musik och hela tjoffet till min pappa; genom att göra Bildspel i iPhoto och exportera till iDVD som man sedan bränner på skivor...

Sist gjorde jag en bok, med hårda pärmar. Boken gick väl lös på en femhundring; men vad spelar det för roll, han kommer ha den i säkert 30 år. När han ramlar av pinn kommer den väl stå i min hylla sen...

Så, var kreativ, använd din mac, producera underbara saker med din mac och ha "sköj" på resan.

1
Bevaka tråden