Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airplay till flera enheter ifrån samma iPad/iPhone/iPad

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Arboga
  • 2011-10-22 19:38

Hejsan,

Jag undrar om jag kan spela upp ett bildspel på 5 (inte ett specefikt antal) olika tv apparater samtidigt, samtliga tv apparate skulle ha en varsin Appletv 2
Tanken var att det skall fungera som informations tv skärmar på ett företag. Men istället för att jag gör det genom en dator så skulle jag villa kunna fixa det genom en iOS enhet. Är det någon som vet om det fungerar?

Tack på förhand, Joakim

Nej, det går inte.

  • Medlem
  • Arboga
  • 2011-10-22 20:08

Tack för de snabba svaret!

De var ju tråkigt. Inte igenom en dator heller?

Hur menar du med "genom en dator"?

  • Medlem
  • Arboga
  • 2011-10-22 20:35

Finns de några andra vägar att gå? Men forttfsrande streama till Appletv?
De som år intressant är att köra trådlöst och slippa ha en dator kopplad till varje tv. För att slippa de eventuella strulet som kan uppkomma med datorer:)

Just funktionen AirPlay är från en enhet till en annan. Inte flera.

  • Medlem
  • Arboga
  • 2011-10-22 20:32

Ja menade såhär.
Om ja tänker Om lite. Kan ja stream ifrån datorn till flera Appletv samtidigt?

/Joakim

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-10-22 20:41

Med ljud funkar det iaf från iTunes till flera enheter, men jag har bara en AppleTV, så jag kan inte testa med video. Men det borde väl funka?

Från en iOS-enhet så går det bara från en enhet till en annan.

Men från en dator borde flertalet Apple TV kunna spela upp vad som nu delas ut när jag nu tänker efter.
Varje enhet läser ju bara vad du vill spela upp.

Ursäkta språkpolisen, men apropå några av inläggen i den här tråden...

De och det är inte samma ord. Man ska inte skriva de om man menar det. Det är två helt olika ord, med helt olika betydelse. Samma sak gäller för ja och jag.

Kalla mig gammaldags, men jag tycker bara att det blir svårläst.

Och dessutom så finns det en forumregel som säger att man ska använda god svenska.

/Mod

Senast redigerat 2011-10-22 21:13

Ett bildspel går ju om du har flera appletv, koppla då skärmsläckaren till de bilder du vill visa som i sin tur ligger på en dator kopplad till det nätverk där appletv:na är kopplade till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-23 14:51

Testat Airfoil?

Citat:

"Multiple Outputs At Once
You can send audio to multiple outputs around your house, all in sync."

Det använder jag för att streama ljud till min atv, ae och dom andra datorerna som fins i huset. Och det funkar riktigt bra.

1
Bevaka tråden