Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4 -> MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Har precis införskaffat mig min första Mac-produkt, och skämta inte om att jag kommer ångra det! Upplevelsen av att hålla på med min MacBook är nog fan bättre än sex tror jag! Helt underbart, ALDRIG ALDRIG ALDRIG en pc igen!

Men nu över till det lilla problem jag har stött på, säkert bara jag som inte gör rätt men hoppas på att få lite hjälp med detta.

Har alltså en MacBook Pro och en iPhone 4.
När jag kopplar in iPhone i MacBook (via usb-kabel) så öppnas iTunes och jag ser då min iPhone där. (jag kan synka osv)
Dock hittar jag inte min iPhone i "Finder" så jag kan gå in och ta bort, kopiera, flytta bilder och videos mm.
Upptäckte detta då jag skulle testa iMovie men inte kunde importera några videos från min iPhone.

Det jag alltså saknar är att kunna komma åt bilder och videos utan att importera till iPhoto.
Sen en annan fråga också, vad är det för skillnad på Kamerarulle och Bildström? (iPhone)

Hoppas ni förstår vad jag menar

Övrig info:
- iCloud, PÅ. (tror att allt är satt på att synka via iCloud.)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-07 21:56

Du ska inte hitta den i Finder. Apple tycker att man ska använda iPhoto. Punkt.
Men för säkerhets skull har de skickat med Bildinsamling också.
Kamerarulle är det bilder du har tagit med din iPhone. Bildström är de bilder du via iCloud lägger upp i molnet, för att synka med dina andra Appleenheter.

Tack för svaret. Tänkte att det kanske var något sånt
Betyder detta att när jag ska importera filer till iMovie så ska dom importeras från iPhoto?
Går det att lägga in alla bilder/videos i Kamerarullen alt Bildströmmen. För nu ligger ca hälften i Kamerarullen och resterande i Bildströmmen.

Tro nu inte att jag inte har försökt att lösa problemet utan har verkligen försökt söka informationen men då jag inte lyckats vänder jag mig hit.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-11-07 23:19

Man ska kunna se sina filmer i iPhotobiblioteket direkt i iMovie.

Är bildströmmen påslagen så hamnar alla stillbilder där. Videor kommer inte med.

Sen kan jag tillägga att bildströmmen är kopplad till iCloud-kontot och inte främst till apparaten så om man har flera iPhones/iPad och tar kort eller lägger in bilder från någon kamera via iPhoto så hamnar de i samma bildström. Dvs bildströmmen kan ha flera inputs och visas likadan på alla apparater man har.

1
Bevaka tråden