Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone 4S eller vänta på iPHone 5?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med min drygt ett år gamla iPhone 4 och blir fullständigt nedringd av försäljare som vill att jag ska förlänga mitt abonnemang och samtidigt ta en 4S. Och det har jag egentligen inget emot, men jag är fortfarande grymt nöjd med min 4:a. Och har nu hamnat i lite otakt med bindningstider och iPhonemodeller, så nu undrar jag vad ni tror...
Kommer Apple att släppa en iPhone 5 inom ett år, eller kommer det att dröja längre? Dröjer det längre kan jag lika gärna ta en 4S, tar det ett år (alltså att den släpps vid samma tid som 4S i år) kan jag lika gärna vänta.
Jag hoppade även över 3GS, för att jag var nöjd med 3:an, men även för att jag då hade en bindningstid som synkade väl med släppet av 4:an.
Känns lite som att skriva till "hjärtespalten", men några av er här på 99 brukar ha bra koll på både livscykler och annat, så vad säger ni?

Om du är nöjd, vänta.
Ingen har någon aning om hur länge det kommer att dröja, men jag skulle gissa att det kommer en ny modell någon gång andra halvåret 2012:)

Ovanstående 2 inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd.

Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

Jag skulle nog hellre vänta på iPhone 5 än att gå från 4 till 4S. Skillnaden är inte så enorm att det motiverar operatörernas höga månadsavgifter, som dessutom kommer att löpa på längre tid än det tar för Apple att komma med en ny iPhone igen.

Kan säga att jag har valt att vänta på nästa modell än att byta ut min befintliga 3GS.

Är det någon som minns hur det har varit? Har telefonerna kommit i jämna ettårscykler? 4S var väl någon månad senare än 4:an väl?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-16 11:37
Ursprungligen av Fitinghoff:

Är det någon som minns hur det har varit? Har telefonerna kommit i jämna ettårscykler? 4S var väl någon månad senare än 4:an väl?

Ungefär ett år, ja. 3G'n släpptes i Sverige den 11 juli 2008 om jag inte är helt ute och reser. Sedan kom 3GS 28 juli 2009, följt av iPhone 4 ungefär samtidigt 2010 och nu då 4S i slutet på oktober.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 14:37
Ursprungligen av Fitinghoff:

Är det någon som minns hur det har varit? Har telefonerna kommit i jämna ettårscykler? 4S var väl någon månad senare än 4:an väl?

Mac Buyer's Guide: Know When to Buy Your Mac, iPod or iPhone

Ja, då kan jag lika gärna vänta, antar jag. En kollega har beställt en 4S nu, och om det inte är så att det kliar enormt i fingrarna så ser jag istället fram emot 5:an.
Tack för svar!

Tro mig, det är inte jätte-värt att uppgradera. Märker knappt ngn skillnad, förutom att min nya är vit :0)

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2011-11-16 17:35

Jag håller med övriga, vänta.

Om siri hade varit fullt implementerad och på svenska kanske det hade varit ide. Men det lär väl inte inträffa innan nästa iphone kommer...

Jag kör 4S, men gick från den sk 2G, så det var ju lätt att motivera.

Den största anledningen till att jag uppgraderade till iPhone 4S är den förbättrade kameran - som är tillräckligt bra för att ersätta "vanliga" pocketkameror.

Jo, den förbättrade kameran är mitt "skäl som låter bra" för varje uppgradering.

Iom Iphone4 så märkte jag att mitt användande av kameran gick upp och nu med 4S så har jag ingen som helst saknad efter en separat pocketkamera även om jag har börjat bli sugen på att byta ut min Canon 20D mot en 600D eller 60D

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, den förbättrade kameran är mitt "skäl som låter bra" för varje uppgradering.

Iom Iphone4 så märkte jag att mitt användande av kameran gick upp och nu med 4S så har jag ingen som helst saknad efter en separat pocketkamera även om jag har börjat bli sugen på att byta ut min Canon 20D mot en 600D eller 60D

Jag har i princip slutat använda pocketkamera efter jag fick min iPhone 3Gs. Och min Canon 5D Mark II har inte tagit många bilder senaste året... Inte konstigt att Canon och Nikon börjar se sin omsättning sjunka.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-02-04 12:18

Funderar lite jag med på en 4s eller vänta på 5:an. 6500kr är dock mycket pengar.

1
Bevaka tråden