Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Kontrollera batteri" (batteri agerar dock normalt?)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sala
  • 2011-12-22 20:04

Tjabba i stugan! Länge sen man skrev nåt här men nu har jag en fråga

-Sökt igenom forumet och inte hittat något som visar relevans-

Laddade ur datorn igår kväll (dvs ingen nätsladd i), jag satte den i viloläge när det var 1% kvar
i hopp om att hinna upp med den till nätsladden på övervåningen men det hanns inte med utan
den stängde ner eftersom batteriet hann dra slut innan. Jag råkade kolla igår och batteriets hälsa
var då på 82%, man brukar ju kolla det ibland. Det har varierat lite mellan 85 och 82% ett tag.

Nu idag står en varningsruta i batterifliken på menyraden som säger "Kontrollera batteri",
samtidigt är nu hälsan nere på 76%. Jag hade då hunnit ladda upp datorn till hälften eftersom
jag skulle iväg på dagen och hade den med mig on the fly.

Har resettat SMC, vilket står på Apples hemsida att man ska göra, eftersom det kan "lösa problemet"
men "Kontrollera batteri" visas fortfarande. Samtidigt dras inte batteriet ur snabbare än vanligt,
det agerar alltså typ precis som vanligt. Men jag undrar ju varför varningsmeddelandet fortfarande finns där...

Datorn är en Macbook pro mid 2009 modell, 23 månader gammal, (icke löstagbart batteri) med 293 batteri cyckler, sparsamt urladdad, brukar se till att ha nätsladd i för det mesta. Nån som kan ge något tips?

Tjaoo...

Var vänliga sök innan ni startar nya trådar! Det finns redan flera trådar om detta.

Se här t.ex:
site:99.se kontrollera batteri - Sök på Google

Stänger här. Men fortsätt gärna i någon av de befinltiga trådarna.

/Mod

1
Bevaka tråden