Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får konstigt meddelande om att appar ej kan köpas

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, galet länge sedan jag skrev något här senast. Velade mellan detta delforum och iPhone-sektionen men tänkte att detta var mer rätt.

Problemet jag upplever uppkom i samband med en krånglande uppdatering av spelet Bike Baron, där många verkade drabbas av en korrupt uppdatering vid ett tillfälle. De har sedan dess släppt en fungerande version, så det är alltså den versionen jag har haft installerad, det är även den versionen som ligger i iTunes.

Efter den krånglande Bike Baron-uppdateringen har följande meddelande dykt upp med jämna mellanrum när jag är inne i App Store i telefonen, av allt att döma verkar det endast triggas på uppdateringsskärmen eller när jag försöker gå vidare och uppdatera. Det kommer dock inte upp varje gång.

Citat:

"Bike Baron" och X andra objekt kunde inte köpas just nu. Försök igen senare.

"X" är ett nummer som ökar, av allt att döma ökar den när jag uppdaterar appar. Dvs, uppdaterar jag tre appar så är X ökat med tre nästa gång.

Jag har testat:

  • Att helt avinstallera Bike Baron från telefonen

  • Att, via iPhonen, avinstallera och installera om Bike Baron

  • Att, via min Macbook Pro, avinstallera och installera om Bike Baron

Men, felet kvarstår alltså. Vet någon av er vad man skall göra för att bli kvitt det här? Det är galet irriterande nämligen. Nu har jag växlat språket till engelska för att få fram exakt vad felmeddelandet är där med, så att det blir lite lättare att googla, men än så länge har jag inte fått fram det där.

Har ingen lösning på din fråga, men jag har haft samma problem, som nu tycks ha försvunnit av sig självt. Jag tröttnade på att försöka göra något åt det, så vad det nu var som fixade det skedde automatiskt.

  • Medlem
  • Hultebrök
  • 2012-04-02 13:38

Har samma problem på Ipad2, men ej orsakad av BikeBaron som jag inte har. Appen som anges verkar vara den först installerade och kan ha något samband med köp inne i denna.

Jag har samma problem på min iPhone, men det är appen Draw Something Free som verkar krångla, där jag gjort ett in-app-köp. Jag kör dock inte betalversionen av Draw Something. Fungerar på om det kan att ha att göra med att jag använder samma Apple-ID till en iPhone 4S, iPhone 4, iPod touch 2:a gen. och den nya iPad:en. Det är dock bara iPhonen som trilskas.

Tack!

1
Bevaka tråden