Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBA med stabler i docken hur få dom fram vid papperskorg?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nedlastninger och Dokument-stabler i dokka vid papperskorgen. Råkade att kasta dom i papperskorgen. Hur får jag tag i dom igen?

Letat under: Safari > Valg og klikket deretter på Generelt. Finner dom inte där.

Hur/kan jag få tillbaka dom tillbaka till docken?

Någon som har en tips?

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-03-03 08:01

Har du försökt att återskapa dem från papperskorgen? Eller har du redan tömt den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-03 08:34

Om du öppnar Finder (den blåa gubben längst till vänster) kan du gå in på din hemkatalog (ser ut som ett hus) och därefter dra mapparna till sin gamla plats bredvid papperskorgen.

  • Medlem
  • Älvsjö
  • 2012-03-03 09:56
Ursprungligen av ibish:

Om du öppnar Finder (den blåa gubben längst till vänster) kan du gå in på din hemkatalog (ser ut som ett hus) och därefter dra mapparna till sin gamla plats bredvid papperskorgen.

Ahh, de två är bara alias så de hamnar aldrig i papperskorgen. Fel av mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-03-03 12:13

Det stämmer. Allt i Dockan, förutom Finder och Papperskorgen är alias eller program som är aktiva (den blåa pricken under ikonerna visar om programmet är igång).

Du kommer märka allt det här själv inom en vecka, men det kan vara bra att börja med: Apple - Läs mer - Grunderna om Mac

Ursprungligen av dtrolle:

Ahh, de två är bara alias så de hamnar aldrig i papperskorgen. Fel av mig.

Tack Ibish.

Gick in som du sa och la märke till att hemkatalog (ser ut som ett hus) inte var bockat för. Gjorde så och kunde gå in och välja igen genom att dra ner Dokumenter och Nedlastningar till höger om den stripade linjen på docka.

Nu skal jag gå in på den länken för nybörjare som du länkar till. Så förhåpningsvis mindre dumma frågor framöver. he he...

Gott med en forum som alltid finns där och ger råd.

//MacMarkus

1
Bevaka tråden