Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Städa i Launchpad

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, apropå denna artikel i MacWorld.

Hitta program med Launchpad

Launchpad är naturligtvis utmärkt men finns det något sätt att filtrera där så bara faktiska körbara användarprogram visas? Som jag antar är Apples grundtanke?

Som det ser ut i mitt launchpad så har jag hela 47 ikoner som nog säkert är ett programtillägg till något – men vad? Ingen verkar körbar- resultera i något om man klickar.

Vad är Rcd, LocationMenu, InkServer, Kotoerian, TamiliM, PressandHold etc etc.. ? (totalt hela 47 st ikoner) Alla har en ikon med ett vitt papper och pennor + linjal. (textdokument?)

Hitintills har jag försökt bekämpa det här kräkset från Lion genom att slänga i en "övrigt"-mapp för att slippa se.. Men nya verkar tillkomma hela tiden.

iMac 27" mid 2011, Lion med senaste uppdates. Jag har bara vanliga std-program instalerade som Office för mac, Audacity, Handbrake, Final Cut etc.. Inga konstigheter.

Tips mottages tacksamt..

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-04-21 12:16

Om man trycker ner muspekaren länge på en ikon, så wobblar den. Sedan kan man klicka i lilla krysset för att få bort den. Men det funkar tyvärr bara på program hämtade från AppStore. Men det problemet löser ju Jespers länkar.

1
Bevaka tråden