Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda bilder och mp3, men flytta inte!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • växjö
  • 2012-05-19 10:06

Halloj!

Jag funderar att komplettera med en MBA här hemma och har ett par frågor.

När det gäller min musiksamling och bilder så har jag dessa sparade på min NAS (Netgear ReadyNas) som en vanlig utdelning. Jag är pedantisk med strukturen på min musik och bilder.

Jag vill inte göra importer osv till Macen utan vill kunna använda dem utan att Macen ändrar på filstrukturen och sånt. Går det eller måste innehåll (t.ex. bilder till Photos och musik till iTunes) ligga lokalt?

Inga problem att låta musiken ligga kvar på din NAS (och bara länka in i iTunes). Jag kör så själv.
För bilder funkar det väl fint också men kanske blir lite långsamt?

Tror det finns en del trådar på forumet där användare har iPhoto-bibliotek på annan enhet och har upplevt problem.

  • Medlem
  • växjö
  • 2012-05-19 11:25

Hur gör du när du länkar in musiken? Har du tips på något läsvärt?

Jag vill gärna att all musik finns fillgänglig, men inte att OSX/iTunes manipulerar mapp/filstrukturen.

Bara att välja Add folder to library och välja foldern på din NAS så läggs musiken in (eller dra/släpp).
Se till så att du har bockat av att filer ska kopieras till iTunes Media-foldern, inställningen bör finnas under Advanced i inställningar.

Sen är det bara att luta sig tillbaks och lyssna.

  • Medlem
  • växjö
  • 2012-05-19 11:43

Låter simple enough!

Men samma manöver är buggigt i iPhoto?

Tyvärr vet jag inte kring iPhoto, det bör fungera på liknande sätt.
Men där handlar det kanske mer om att det kan bli långsamt..

Någon annan med erfarenhet att köra iPhoto från t.ex. en NAS får nog uttala sig om det.

1
Bevaka tråden