Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudknappen iPhone 3S stänger ej av ljudet

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte stänga av ljudet på min iPhone 3S med av/på-knappen på vänster kant. Inte heller visas symbolen för att ljudet stängs av på skärmen. Däremot visas symbolen för att ljudet sätts på då jag gör det med knappen – även om ljudet aldrig varit avstängt. Hårdvarufel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-06-05 19:11

Hårdvarufel verkar ju mindre troligt eftersom ljudet fungerar hela tiden, och telefonen på något sätt registrerar mute-knappen.
Den vanliga felsökningen; omstart om det inte ger något återställning.

Jo, jag har prövat omstart, men problemet kvarstår. Tack ändå för svar.

Ursprungligen av br-Augustinus:

Jo, jag har prövat omstart, men problemet kvarstår...

IngoX tipsade om en åtgärd till, efter omstart... Prova gärna den också.

Ursprungligen av br-Augustinus:

...på min iPhone 3S...

Det finns ingen modell som heter 3S. Saknas det ett G (dvs 3GS), eller är det fel siffra (dvs 4S)?

Ursprungligen av br-Augustinus:

Jag kan inte stänga av ljudet på min iPhone 3S med av/på-knappen på vänster kant. Inte heller visas symbolen för att ljudet stängs av på skärmen. Däremot visas symbolen för att ljudet sätts på då jag gör det med knappen – även om ljudet aldrig varit avstängt. Hårdvarufel?

Kan ju vara glapp.

Vad händer om du trycker ihop telefonen med två fingrar bredvid mute-knappen?

marcus: Tack för svar – men det blir ingen skillnad hur mycket jag än klämmer. Det verkar som att det kan vara fler som har samma problem: Muteknapp (iPhone 3G/3GS) - iPhonebutiken.se
Är det svårt att byta knapp? Själva knappen var ju billig i alla fall.

Jesper & IngoX: Prövat både omstart och återställning utan förändring. Tack för svar.

1
Bevaka tråden