Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har du också denna "bugg" i Mac OS X?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har stött på, vad som sägs vara en bugg, och har tydligen haft den redan i Lion, (kör Mountain Lion nu)

Hade en tråd här tidigare om vad jag trodde var ett fel, att det inte gick att skapa Ny mapp på Hårddiskens Skrivbord.
Men det har jag insett var en av "nyheterna" (knasig nyhet)

Nåväl..Letade efter behörighetsfel och när jag i min användarmapp, huset såg att det står "hämtar" i stället för Staff blev jag lite konfunderad...
Lite sökning gav vid handen att detta är det fler som har denna "bugg" , tar fram en länk, fanns många fler
https://discussions.apple.com/thread/3700685?start=0&tstart=0

Frågan är om man ska ge sig på att försöka fixa den, ser inte att den ställer till med något..

I min installation av Mountain Lion står det "Staff", så nej, jag har inte den buggen. Uppgraderad från Lion.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-04-14 12:16

Bugg vid filkopiering över AFP? fil 01 -> fil 2

Om jag har en pågående kopiering av en mapp (eller fil) från en dator till en annan via AFP, säg att jag kopierar mappen 'test 01' från dator A till B, och samtidigt startar en kopiering av en mapp med samma namn från A/B till B - ja då döps den mappen om till 'test 2'!
Bugg eller funktion?

Upptäckte detta då jag skulle starta om en kopiering som ballat ur.
'Fotosession 130406' blev 'Fotosession 130407'

Det bäddar ju för missförstånd, 'Fotosession 130406 - conflicted copy' eller liknande vore mer passande.

'test 010101' blir 'test 10102' osv.

10.8.2 med Totalfinder

EDIT: nu j*vlar fungerar det som det ska - Filen finns redan, vill du ersätta?

Senast redigerat 2013-04-14 12:35
1
Bevaka tråden