Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone/iPod som musikspelare i Volvo XC60

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När Apple kom ut med iOS 4.2 lärde jag mig att aldrig mer uppdatera OS innan jag testat integrationen med bl.a. min bil. Under 6 mån kunde jag inte använda min iPhone som spelare via USB-Interfacet. Det tog 6 mån innan iOS 4.3 kom ut och möjliggjorde att den kunde användas igen. Idag (Feb 2013) har jag fortfarande iOS 4.3 därför att nyare versioner inte fungerar.

Jag reklamerade tidigare (måste varit hösten 2011) till både Volvo och Apple. Volvo svarade omgående att problemet var välkänt och berodde på felaktig implementering av Apple, något som hela bilbranchen hade problem med. Apple svarade inte ens på min "ticket". Gjorde flera försök att få reda på varför Apples gränssnitt inte fungerade och när en fix skulle komma ut.

Är det någon mer som har samma problem? Tycker det är konstigt att man inte läser mer om detta. Fler och fler appar kräver nyare OS och jag börjar tröttna på att vänta med uppgradering! Testade min frus iPhone med senaste version! Fungerade inte alls med Volvon!
När det fungerar är integrationen suverän!

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2013-02-23 15:29

Kanske lite långsökt men det finns inget sätt att uppdatera firmware i bilen? Volvo kanske har uppdaterat stödet.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2013-02-23 18:26

Enklast är skaffa en dedikerad bil-podd, en nano, classic eller så!

Helknas hållas med 4.3 bara för att din bilstereo inte käkar något annat.

Ursprungligen av ToJa92:

Kanske lite långsökt men det finns inget sätt att uppdatera firmware i bilen? Volvo kanske har uppdaterat stödet.

Inte alls långsökt! Det var det första jag trodde Volvo skulle göra, men som sagt, Volvo hävdar att Apple inte följer USB-standarden. Om det stämmer har jag inga belägg för! Tycker det är märkligt att det inte blir mer skrän på marknaden om nu Apple verkligen har buggar i sina releaser. Borde ju vara flera andra spelare än Apples som inte fungerar?

Enligt mina undersökningar är iOS 3.x och 4.3 de enda som fungerar ihop med Volvos system. Har testat med tre olika devices; iPod Touch, iPhone 3GS & iPhone 4S och får samma resultat.

Ursprungligen av jas:

Enklast är skaffa en dedikerad bil-podd, en nano, classic eller så!

Helknas hållas med 4.3 bara för att din bilstereo inte käkar något annat.

Visst är det helknas, men faktum är att jag hittils kunnat avstå uppgradering för den stora fördelen att ha ett musikbiblotek hemma som synkar med min telefon som jag alltid bär med mig privat och i jobb. Men faktum är att jag nog följer ditt råd. Det är nämligen bara att stoppa i en USB-Sticka i bilen med den musik som man vill ha. Det fungerar hur bra som helst. Retar mig bara på det som inte fungerar, som det borde.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2013-03-02 13:26

Lägger mig i denna diskussion lite sent. Vad är det som inte fungerar med Volvon ?

Jag har en V60 2013 som jag antingen kopplar via USB eller blåtand. Det enda som irriterar mig är att bilen tar över kontrollen av ipod delen vilket gör att jag inte kan bläddra på skärmen mellan kapitel/låtar men annars funkar det fint.

  • Medlem
  • Hjo
  • 2013-03-11 23:39
Ursprungligen av [email protected]:

Inte alls långsökt! Det var det första jag trodde Volvo skulle göra, men som sagt, Volvo hävdar att Apple inte följer USB-standarden. Om det stämmer har jag inga belägg för! Tycker det är märkligt att det inte blir mer skrän på marknaden om nu Apple verkligen har buggar i sina releaser. Borde ju vara flera andra spelare än Apples som inte fungerar?

Enligt mina undersökningar är iOS 3.x och 4.3 de enda som fungerar ihop med Volvos system. Har testat med tre olika devices; iPod Touch, iPhone 3GS & iPhone 4S och får samma resultat.

Enligt Volvo funkar iPhone 3GS & iPhone 4S med iOS 6.01...men du kanske inte har BT på din stereo, hursom helst, jag kan koppla in min telefon via USB:n.
Jag använder 5:an i en C30 -11 och den funkar perfekt. Kolla här:
http://www.volvocars.com/se/sales-services/sa...

  • Medlem
  • Oskarshamn
  • 2013-11-28 21:38

Jag kör Iphone5 med senaste IOS7.0.4 på min V70 MY2010.
Den har funkat perfekt bitvis med SPOTIFY om man har åtminstone en MP3 låt lagrad i telefonen men emellanåt buggar den ur.
Rattknappar har aldrig fungerat ens när jag hade min 3GS.
Just nu är jag arg för SPOTIFY funkar kanske i 30 sekunder innan det står "USB oläslig" eller "USB laddar" suck! Ska man behöva gå över till AUX? Eller har någon en patenterad lösning?

1
Bevaka tråden